نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش روسیه برای بومی کردن فناوری های جهانی

روسیه که طی دهه های گذشته به عنوان یک ابرقدرت مهم در حوزه های نظامی، فضایی، اقتصادی و فناوری محسوب می شد، طی یکسال گذشته با تحریم های شدیدی از سوی غرب مواجه شده و به همین دلیل می کوشد فناوری های مدرن و مورد نیاز خود را بومی سازی کند.

به گزارش سیناپرس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور نیاز به کار فعالانه روی  بومی سازی فناوری های مدرن دارد تا به طور فشرده با ایجاد راه حل های داخلی منحصر به فرد و رقابتی جهانی در  حوزه های مختلف پزشکی، محیط زیست، کشاورزی، صنعت و امنیت ، خودکفا شود.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه هنگام اعطای جوایز علم و نوآوری به دانشگاهیان جوان این کشور گفت: روسیه باید فناوری های حیاتی داخلی خود را تقویت کند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که روسیه باید در یک دوره زمانی کوتاه، فناوری ‌های حیاتی خود را در علم، فناوری اطلاعات، صنعت، حمل ‌و نقل، توسعه دارو ها و مواد جدید و سایر حوزه‌های حیاتی برای این کشور به سطح جدیدی برساند، افزود: ما باید به مرحله مناسبی از حاکمیت تکنولوژیکی رسیده و در این زمینه اطمینان حاصل کنیم. پوتین تاکید کرد: استقلال در تولید هر محصول حیاتی برای ما دارای اهمیت زیادی است.

رئیس جمهور روسیه که کشورش در حال مبارزه با سخت ترین تحریم های تاریخ خود است، خاطرنشان کرد: نیاز به کار فعالانه در حوزه علم و فناوری وجود دارد تا به طور فشرده با ایجاد راه حل های داخلی منحصر به فرد و رقابتی جهانی از امنیت کافی برخورد شویم.

به گزارش سیناپرس، وی در پایان توضیحاتش تاکید کرد: در اینجا چیزی که نیاز است خلاق بودن است، پیشگام بودن در معنای تحت اللفظی دارای اهمیت زیادی است. ما زمینه را برای انجام این کار داریم و به لطف سنت های علمی محکم و پایه های محکمی که توسط پیشینیان ایجاد شده است قادر به تامین نیازهای خود خواهیم بود.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل