سومین همایش ملی مدرسه آینده با پذیرش ۳۰۰ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش سیناپرس اردبیل، محمد نریمانی رئیس سومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی ۱۹ بهمن در این همایش با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ همایش ملی و بین المللی طی سالجاری در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: همایش مدرسه آینده همایش پراستقبالی بود که دانشجویان رشته های مختلف علوم تربیتی در آن شرکت کردند.
وی با اشاره به تمدید دو مرحله ای این همایش بخاطر استقبال دانشجویان و پژوهشگران از آن، افزود: در این همایش ۳۰۰ مقاله پذیرش شد و مقالات منتخب در ۳ پنل تخصصی ارائه گردید.
نریمانی همچنین مشارکت افراد تاثیرگذار و دستگاه های اجرایی در برگزاری همایش های مختلف را بسیار مهم دانست.
موسی ترابی سرپرست مدیریت پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم در دنیا و کشور برگزاری چنین همایش هایی بسیار لازم و ضروری است، گفت: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پیشروترین دانشکده در برگزاری همایش های دانشگاه است.
وی با بیان اینکه تعداد مقالات رسیده به این همایش نشان از کیفیت بالای همایش دارد، افزود: دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده و روابط بین کشورها بیشتر شده است؛ در همین راستا انتظار می رود دوره بعدی این همایش به صورت بین المللی برگزار شود.
ترابی با بیان اینکه امروز آموزش مجازی دنیا را متحول کرده و مدارس نیز از لحاظ فنی مجهز شده اند، تصریح کرد: نیاز به اساتید علوم تربیتی در مدارس بیشتر احساس می شود و باید به نحو احسن از این حضور استفاده شود.
عادل زاهد دبیر علمی سومین همایش ملی مدرسه آینده نیز با بیان اینکه مدرسه سازمانی است که دارای مقررات خاص بوده و افراد در یک سلسله مراتب خاص فعالیت می کنند، افزود: در نهادهای اجتماعی قدمت مدرسه بسیار مهم بوده و نهادهای اجتماعی بیشتر از استمرار و طولانی مدت بودن برخوردار هستند.
وی ادامه داد: مدرسه مکانی است که دانش آموزان تجربه های مختلف را با راهنمایی معلمان و رسانه ها کسب می کنند.
زاهد با اشاره به ویژگی های دوران سنتی مدارس، افزود: بعد از انقلاب صنعتی نیز دوره مدرن مدارس آغاز به فعالیت کرد و مدارس به شکل نوین نیز در تهران و تبریز راه اندازی و به تدریج گسترش یافت.
دبیر علمی سومین همایش ملی مدرسه آینده با بیان اینکه در این دوران دولت ها برای رسیدن به اهداف خود به تربیت نیروهای متخصص روی آوردند، گفت: مدارس جدید و مدرن جامعه پذیر و دارای انسجام اجتماعی هستند و افراد به همین دلیل به مدارس روی می آورند.
وی افزود: آینده نیز عموما در سه سطح کوتاه مدت ۱۰ ساله، میان مدت ۵۰ ساله و بلندمدت ۱۰۰ ساله تعریف می شود.
طاهری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز که به صورت مجازی در این همایش حضور داشت با بیان اینکه مدرسه از لحاظ اقتصادی یک کسب و کار به حساب می آید، افزود: آموزش به عنوان یک نهاد در قالب یک سازمان با قوانین و مقررات جلوه اجتماعی پیدا می کند.
وی افزود: مدارس فعلی و آینده سرمایه بر هستند و با دست خالی نمی توان مدرسه دایر کرد.