نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اسپیس ایکس همه راکت های فضایی خود را همزمان روشن می کند

شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد: روز پنجشنبه با آزمایش تمام ۳۳ تقویت کننده مرحله اول راکت های فضایی خود، گامی مهم را برای پرتاب استارشیپ آغاز خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد تا ساعاتی دیگر تمامی راکت های فضاپیمای خود را روشن کرده و مورد ارزیابی قرار دهد.

گوین شاتول مدیر این مجموعه خصوصی یک هدف ساده را برای این عملیات عنوان و بیان کرد که روشن کردن همه راکت ها روی سکوی پرتاب،  موفقیت مهمی محسوب می شود. وی که در طول کنفرانس سالانه حمل و نقل فضایی تجاری اداره هوانوردی فدرال در واشنگتن دی سی، سخنران اصلی بود، اعلام کرد این آزمایش را برای امروز پنج شنبه انجام خواهد داد.

به گفته کارشناسان، موفقیت پروژه استارشیپ یک دستاورد بزرگ برای این شرکت فضایی تجاری است. این پروژه نه تنها بزرگترین و احتمالاً قوی‌ ترین پرتاب ‌کننده ‌ای است که تا کنون ساخته شده است، بلکه به گونه ای برنامه‌ریزی شده است که از ان برای انتقال  فضانوردان به مدار زمین، ماه و در نهایت مریخ استفاده شده و جالب تر اینکه فضاپیمای فوق قابلیت استفاده چندباره را دارد.

این فضاپیمای نزدیک به ۱۳۰ متری برای مدت طولانی تری از آنچه اسپیس ایکس در نظر گرفته بود به مرحله عملیاتی نرسید. این شرکت پرتاب استار شیپ را در سال ۲۰۲۱ هدف قرار داده بود  و انتظار داشت که در سال ۲۰۲۲ استار شیپ به مدار زمین برسد. طی سال گذشته ۱۴ مورد از موتورهای تقویت کننده در ماه نوامبر مورد آزمایش قرار گرفتند و آزمایش سوخت رسانی این فضاپیما نیز در ژانویه با موفقیت انجام شد.

اسپیس نیوز  در این رابطه گفت:اگر آزمایش روز پنجشنبه موتورهای رپتور موفقیت آمیز باشد، شاتول یک پرواز مداری از سکوی پرتاب بوکا چیکا، تگزاس، می تواند در ماه مارس انجام شود.

طبق گزارش های رسمی، اسپیس ایکس قبلاً توافقاتی برای پرواز خدمه در استارشیپ، از جمله حداقل سه پرواز غیرنظامی خصوصی، امضا کرده است.

به گزارش سیناپرس. پرتاب ‌های اسپیس ‌ایکس سریع و با دقت زیادی انجام می ‌شوند و پرتاب ماهواره آمازون نکسوس از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا در روز دوشنبه آخرین مورد از یک سری پرتاب‌ های موفقیت‌ آمیز این مجموعه بود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل