نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سهم متوسط تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور 20 درصد است

دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها در اردبیل با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پیشران بخش غیردولتی آموزش عالی کشور است، گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور در سال 2015 باعث شد کشور رتبه 22 را کسب کند و اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود رتبه 26 را کسب می‌کرد.

وی با بیان اینکه رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی از یک دهه گذشته آغاز شده و ادامه دارد، افزود: سهم متوسط تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور 20 درصد است که این یک کار ارزشمندی است.

رهنمای رودپشتی با بیان اینکه بیشترین تقاضای متقاضیان به رشته‌های کسب و کاری و سپس فنی و مهندسی است، تصریح کرد: اگر علم با علم کسب و کار توأم نباشد، نمی‌تواند در مسیر تجاری‌سازی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعامل علم ریاضیات با علم مهندسی منجر به ایجاد شاخه‌ای به نام مهندسی مالی شده است، خاطرنشان کرد: طراحی رشته‌های با ارزش از طرف این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی علوم پایه هستند که باید از آنها مراقبت کنیم، گفت: لازمه پایدار شدن توجه به علوم پایه است.

رهنمای رودپشتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از پیشرانان عرصه علمی کشور باید در رشته‌های پایه سرمایه‌گذاری کند، افزود: توجه، توسعه و استفاده از همه ظرفیت‌ها جزو وظایف این دانشگاه است. 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: همه انجمن‌های علمی کشور می‌توانند در جریان علمی از جمله برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دانش باید در جهت عدالت اجتماعی باشد، افزود: برای توسعه علمی کشور باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش ایسنا ، گفتنی است، در حاشیه این کنفرانس، تفاهم‌نامه میان انجمن علمی تحلیل پوششی داده‌ها و انجمن علمی مهندسی مالی به امضا رسید.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل