نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هوش مصنوعی، ابزاری موثر در تولید و توسعه دارو

دکتر پیتر آدیگوه (Peter Adigwe) مدیر کل موسسه ملی تحقیقات و توسعه دارویی از ذینفعان خواسته است که هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) را به عنوان ابزار موثری برای تحقیق و توسعه دارویی مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش سیناپرس،دکتر آدیگوه توضیح داد:چگونه هوش مصنوعی با تقلید از هوش انسانی از طریق کاوش الگوریتمی دستکاری شده توسط رایانه در پایگاه‌های داده، فرصت ‌های بهبود فرآیند را امکان‌ پذیر کرده و کارایی دارویی بیشتری ایجاد می‌ کند.

وی در ادامه توضیح داد: هوش مصنوعی مؤثرترین ابزار برای بهره برداری از منابع خدادادی برای تحقیق، توسعه و تولید داروها و داروهای گیاهی است. آدیگوه این را با ارائه هوش مصنوعی برای نقشه برداری از داروهای گیاهی، که در آن گیاهان و محصولات گیاهی نوظهور و موجود را می توان شناسایی، دسته بندی و با ویژگی های شرایط و بیماری ها به شیوه ای سریعتر و کارآمدتر مطابقت داد، توضیح داد.

وی در ادامه توضیح داد: چگونه با استفاده از شایستگی های ابتدایی هوش مصنوعی، توانس به پیش بینی هایی در زمینه کرونا دست یابد.

او افزود: این محصول اکنون برای حمایت ایمنی در لیست قرار گرفته است و برای آزمایشات بالینی ارائه می شود.

آدیگوه همچنین زمینه‌های دیگری را نشان داد که می ‌توان با استفاده از نیروی انسانی عظیم آکادمی از هم افزایی استفاده کرد. آدیگوه اظهار داشت: امکانات آزمایشگاهی هوش مصنوعی با کاهش فشار بر پزشکان، بر سیستم ارائه مراقبت ‌های بهداشتی تأثیر می ‌گذارد.

آزمایشگاه هوش مصنوعی همچنین برای فعال کردن مداخلات در تشخیص بیمار توانمند خواهد بود. دکتر آدیگوه گفت: این امر در نتیجه فشار بر پزشکان را با کار بر روی مقادیر زیادی از اطلاعات برای ارائه خدمات با کیفیت بالاتر از بیمار با هزینه‌ های کمتر کاهش می‌ دهد.

به گفته او، آزمایشگاه هوش مصنوعی از توسعه مداخلاتی پشتیبانی می ‌کند که تمام سطوح گردش کار و عملکرد مراقبت‌ های بهداشتی را از جمله بهینه‌ سازی گردش کار، پشتیبانی از وظایف تفسیر، کیفیت و ایمنی و کارایی عملیاتی، افزایش می‌ دهد.

وی همچنین گفت: معرفی مداخلات هوش مصنوعی برای پایگاه داده متمرکز سوابق پزشکی، ارزش بالقوه اکوسیستم مراقبت های بهداشتی را با ارائه اطلاعات به روز، دقیق و کامل برای مراقبت هماهنگ تر و کارآمدتر از بیمار باز می کند. به طور مشابه، اتوماسیون سایر وظایف پیش پا افتاده و تکراری در اکوسیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی را برای مقابله با مشکلات پیچیده تر آزاد می کند.

او همچنین این موضوع را با ارائه هوش مصنوعی برای نقشه‌برداری داروهای گیاهی که در آن گیاهان و محصولات گیاهی نوپا و موجود را می ‌توان شناسایی، طبقه ‌بندی و با ویژگی ‌های شرایط و بیماری‌ها به شیوه ‌ای سریع‌تر و کارآمدتر شناسایی کرد، بیان کرد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: independent

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل