نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحریم کامل روسیه از سوی تویوتا

به نظر می رسد تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه رفته رفته برای صاحبان خودروهای خارجی در این کشور دردسر ساز می شود، زیرا اخیرا تویوتا اعلام کرد؛ علاوه بر تعطیل کردن خط تولید خود در این کشور، هیچ نوع عملیات تامین قطعات و فروش را در روسیه دنبال نکرده و به تحریم های اعمال شده علیه این کشور عمل خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی تویوتا روز گذشته به خبرنگاران گفت: مجموعه تویوتا به عنوان بزرگترین سازنده خودروی  ژاپنی و دارنده مقام نخست فروش خودرو در جهان، به طور رسمی قطعات یدکی یا واحد هایی پشتیبانی را به روسیه عرضه نمی کند.

پیش بینی می شود، قطعاتی که مشمول تحریم نیستند ممکن است توسط نمایندگی ها به این کشور تحویل داده شده و نظارت دقیقی نیز انجام می شود که از این قطعات تنها برای سرویس خودروها استفاده شود.

این مدیر ارشد تویوتا همچنین گفت: بر خلاف شایعات موجود، شرکت ما عرضه قطعات به روسیه را از سر نگرفته است، ما هیچ برنامه ای برای تامین قطعات، فروش خودرو و پشتیبانی از محصولاتمان در روسیه نداشته و  با این حال، تعمیر و نگهداری خودروهای تویوتایی کهپیش از اعمال این تحریم ها در روسیه فروخته شده  تا حد امکان با استفاده از قطعاتی که ممکن است بدون نقض تحریم‌ ها در آنجا ارسال شود، انجام می ‌شود.

گفتنی است در تاریخ ۲۰ ژانویه، شرکت ایزوستیا با استناد به نامه این شرکت به شرکا با امضای آندری شچرباکوف، مدیر کل بخش تامین قطعات یدکی و عملیات انبار تویوتا موتور، گزارش داد که این شرکت ژاپنی تامین قطعات یدکی و قطعاتی را که مشمول تحریم نمی  شوند، از سر گرفته است. با این حال، زیرمجموعه تویوتا روسیه به نمایندگی های خود اجازه داد تا مبادلات واردات موازی قطعات محدود شده را همچنان انجام دهند.

به گزارش سیناپرس،این موضوع در حالی است که در سپتامبر سال ۲۰۲۲،  شرکت تویوتا رسما اعلام کرد که کارخانه مونتاژ خود را در سن پترزبورگ با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار خودرو به طور کامل تعطیل می کند.

در خاتمه گفتنی است مجموعه کارخانجان تویوتا و خط تولید این خودرو در روسیه در اواخر سال ۲۰۰۷  راه اندازی شده بود و مدل های RAV4 و تویوتا کمری را تحت یک قرارداد سرمایه گذاری ویژه با وزارت صنعت و تجارت روسیه تولید می کرد.

در حال حاضر این خط تولید تعطیل شده و تویوتا رسما دیگر در روسیه هیچ خودروی جدیدی نمی سازد.

مترجم: ندااظهری

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل