نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی برگزار می‌شود

رییس سازمان امور دانشجویان از برگزاری اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی در روز دوشنبه ۲۴ بهمن با حضور وزیر علوم و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

به گزارش سیناپرس؛ هاشم داداش پور روز سه شنبه درباره برگزاری این جشنواره توضیح داد: این مراسم با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و هاشم داداش پور رییس سازمان امور دانشجویان ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن همایش این دانشگاه برگزار می شود.

وی گفت: سازمان امور دانشجویان متولی حوزه دانشجویی کل کشور است و وظایف متعددی بر عهده دارد. یکی از وظایفی که بر عهده سازمان امور دانشجویان است رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی است.

داداش پور افزود: مصوبات زیادی در سال‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم که بر اساس آن سازمان بتواند در حوزه دانشجویان شاهد ایثارگر تمرکز کند. از یک و نیم سال پیش که سازمان امور دانشجویان مسئولیت آن را برعهده بنده گذاشت در تلاش بودم که همه حوزه هایی را که به نحوی مسئولیت آنها را دارم فعال کنم و یک نگاه تحولی در حوزه های مختلف ایجاد کنم که یکی از حوزه‌ها دفاتر یا دفتر مربوط به شاهد و ایثارگر است.

وی یادآور شد: تابستان سال گذشته دوره ای را تحت عنوان ضیافت ملی ایثار برگزار کردیم که در آن دوره های معرفتی و آموزشی در حوزه دانشجویان شاهد و ایثارگر در مشهد مقدس برگزار شد. این اولین کاری بود که برای دانشجویان شاهد و ایثارگر انجام شد و تلاش خواهیم کرد که در سه سطح ملی، منطقه‌ای و دانشگاهی آن را دنبال کنیم.

داداش پور گفت: جشنواره دوم جایزه ملی اعطای بورس تحصیلی و شناسایی افراد مستعد در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر تحت عنوان جایزه ملی سردار شهید سلیمانی است که در هفته آینده روز دوشنبه ۲۴ بهمن برگزار خواهد شد. جشنواره سومی هم تعریف کردیم که به زودی برگزار می شود و جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری مخصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

وی با بیان اینکه برای اینکه نام سردار سلیمانی را گرامی بداریم، این جایزه را به نام این مرد بزرگ جهان اسلام نامگذاری کرده ایم، افزود: تلاش داریم از طریق این جشنواره و جایزه بهترین و مستعدترین افراد را که در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند، شناسایی کنیم و اگر قرار باشد انگیزه ای را هم به آنها بدهیم، نیاز است که الزاماتی را برای این کار رعایت کنیم.

داداش پور گفت: هدف دیگری که در این طرح دنبال می‌کنیم، معرفی بهترین ها در حوزه شاهد و ایثارگران یعنی شناسایی و معرفی بهترین ها و برترین ها در این حوزه و در نهایت تجلیل و اعطای بورس تحصیلی به برگزیدگان است. البته مقصود از اعطای بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی است که در ذیل این عنوان دنبال آن هستیم.

وی با بیان اینکه برای دریافت این جایزه دانشجویان شاهد و ایثارگر باید حائز رتبه مشخصی در کنکور سراسری امسال یعنی ۱۴۰۱ باشند، ادامه داد: در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان برگزیده انتخاب می شوند. در دوره کارشناسی دانشجویانی که در حوزه علوم تجربی، انسانی و فنی مهندسی بدون درنظرگرفتن سهمیه آزاد رتبه کمتر از ۵۰۰ را به دست آورده باشند و در حوزه هنر و زبان اگر رتبه زیر ۳۰۰ داشته باشند، شامل این بورس تحصیلی می شوند.

داداش پور گفت: در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویانی که تا رتبه ۱۲۵ کد رشته مربوطه را کسب کرده باشند، حائز شرایط لازم برای اخذ این جایزه خواهند بود و در نهایت در دوره دکترا کسانی که در امتیاز نهایی مربوط به کنکور دکترا یعنی رتبه یک تا سه از سوی سازمان سنجش معرفی شوند. 

معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان بار دیگر تاکید کرد: در این طرح دانشجویان شاهد و ایثارگری مدنظر ما است که حائز شرایط لازم در این رتبه بندی هایی که گفته شد، باشند. 

وی گفت: شرط دیگر برای اعطای این جایزه این است که دانشجویان برگزیده فقط می توانند در 6 ماهه اول سال از آن استفاده کنند یعنی یک ترم تحصیلی و برای اینکه بتوانند از این امتیاز برای ترم های بعدی هم استفاده کنند، باید حائز شرایط لازم باشند تا این بورس تحصیلی ادامه پیداکند.

داداش پور توضیح داد: دانشجویانی که خواهان ادامه دریافت این جایزه هستند، در دوره کارشناسی در نیمسال اول باید جزو ۲۰ درصد اول دانشجویان آن کلاس باشند، در دوره کارشناسی ارشد باید جزو ۱۰ درصد دانشجویان آن کدرشته و برای دانشجویان دکترا باید رتبه اول را کسب کرده باشند؛ بنابراین بخش دوم که بحث مربوط به حائز شرایط بودن برای ادامه این بورس تحصیلی و اعطای این جایزه است، مستلزم کسب ۲۰ درصد نمره اول کلاس مربوط به کارشناسی، ۱۰ درصد کارشناسی ارشد و رتبه یک مربوط به دکترا است. 

وی یادآور شد: البته در مورد دوره دکترا، مستلزم این است که آنها بتوانند آزمون جامع را در پایان ترم سوم بگذرانند و تا پایان اسفند سال دوم، طرح پیشنهادی (پروپزال) خود را ارایه دهند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل