نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماهواره پیشرفته هواشناسی روسیه در مدار زمین قرار گرفت

آژانس فضایی روسیه شب گذشته اعلام کرد:ماهواره هواشناسی Elektro-L No4 طی عملیات موفق به فضا پرتاب شده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در مدار قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه روز گذشته طی عملیاتی ویژه توانست ماهواره هواشناسی Elektro-L No4 را در مدار تعیین شده قرار دهد.

در این ماموریت مهم، راکت حامل پروتون ام با ماهواره هواشناسی Elektro-L No4 در ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه ظهر به وقت مسکو از مرکز فضایی بایکونور به ماموریت اعزام شد.

گزارش های رسمی نشان می دهد:ده دقیقه بعد، مرحله بالایی و تقویت کننده DM-03 از بخش سوم جدا شدند و کلیه مراحل این عملیات با موفقیت همراه بود.

گفتنی است ماهواره های Elektro-L به نوعی طراحی شده اند که در مدار زمین ثابت بوده و دریافت و پردازش تصاویر چند طیفی از ابرها و سطح زمین  را انجام می دهند. از جمله ویژگی های این ماهواره های فوق پیشرفته می توان به مشاهده دقیق عوارض زمین،  انجام عملکردهای مخابراتی از نظر توزیع، تبادل اطلاعات و بررسی عوارض و رویدادهای سطح زمین اشاره کرد.

داده ‌های آب ‌و هوا شناسی و کیهان ‌ژئوفیزیکی و همچنین دریافت و رله سیگنال ‌های مورد نیاز و پردازش سیستم اضطراری کوسپاس – سرست، از جمله دیگر توانمندی های این ماهواره به شمار می رود.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است اولین ماهواره Elektro-L در ژانویه ۲۰۱۱ به مدار زمین پرتاب شد. در اکتبر سال ۲۰۱۶، تماس مرکز کنترل زمینی با این ماهواره قطع شده و در ادامه ماهواره Elektro-L شماره ۲ در سال ۲۰۱۵  و Elektro-L شماره ۳ در سال ۲۰۱۹ وارد مدار شدند. این ماهواره ها بر خلاف ماهواره شماره یک، هنوز مورد استفاده هستند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل