اینترنت عرصه ارتباطات تروریستی شده است

اطلاعات امنیتی انتشار یافته در روسیه نشان می دهد، صدها نفر از اتباع این کشور در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق می جنگند که در صورت بازگشت امنیت ملی را به خطر می اندازند و بورتنیکوف نیز نسبت به این خطر بالقوه هشدار داده است.
سازمان های اطلاعاتی روسیه، شمار تروریست های روس تبار فعال در کشورهای ناامن منطقه خاورمیانه را چندین هزار نفر عنوان می کنند که در طول سال های اخیر برای فعالیت های تروریستی روسیه را ترک کرده اند.
بورتنیکوف در اجلاس اخیر سران سازمان های اطلاعاتی چندین کشور در سن پترزبورگ که گزارش کامل آن امروز (سه شنبه) منتشر شد، هشدار داد که تروریست ها آموزش دیده در جریان مناقشه های مسلحانه پس از بازگشت افراد بیشتری را برای انجام اعمال تروریستی جذب می کنند.
وی گفت که بازگشت تروریست های انتحاری افزون بر تهدید کشورهای پیرامونی، روسیه را هم در خطر قرار می دهد و چنین وضعیتی منجر به تشدید فعالیت های تروریستی خواهد شد که باید برای مقابله آماده باشیم.
خبرگزاری ریانووستی نیز به نقل از سخنان بورتنیکوف نوشته است: بمب های زنده در کانون توجه نظام نظارت و کنترل سازمان های امنیتی هستند تا به صورت کامل تهدیدهای تروریستی شناسایی شود.
وی همچنین افزوده است: مقام های مسئول شناسایی بیش از 260 نفر را که بیشتر در خارج اقامت دارند، ولی برای سازماندهی و برنامه ریزی انتقال فعالیت های تروریستی خود به خاک روسیه و کشورهای همجوار تلاش می کنند، در دستور کار دارند.
عالی ترین مقام امنیتی روسیه با تاکید بر لزوم پایش همیشگی اینترنت و شبکه های مختلف مجازی برای پاکسازی آن از فعالیت های تروریسم بین المللی، اظهار کرد: برنامه ریزان و مجریان عملیات تروریستی، از پیامک هم بهره می برند و اقدام های خود را پیگیری می کنند.
به گزارش ایرنا، اسپوتنیک نیز به نقل از بورتنیکوف نوشته است: سرکردگان و برنامه ریزان با استفاده از کُدهای رمزی و مبادله آنی پیام ها از جمله پیام های رواج یافته در Telegram ،WhatsApp و Viber برای طرفداران خود روش های مفصل تاکتیک های عملیات تروریستی و تخریبی را با اهداف مشخص می فرستند و از سوی دیگر اطلاعاتی را در زمینه روش های کار سازمان های امنیتی کشورهای هدف در اختیار عوامل خود قرار می دهند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا