پژوهشگران جهاددانشگاهی در رفع معضل ریزگردها اقدام کنند

علی‌اصغر جمشیدنژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران بعد از پیروزی انقلاب تاسیس شد و دارایی ویژگی‌هایی است که به دلیل رفع بوروکراسی در سیستم کاری و فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی که در حال انجام است انعطاف پذیری آن در پروژه‌های تحقیقاتی راحت‌تر است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در برخی از استانها موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده که از آن جمله می‌توان به پژوهشگاه رویان که یک مرکز درمانی و تحقیقاتی در حوزهٔ ناباروری در ایران است، اشاره کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی باید منطبق با نیازهای هر منطقه در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی که در شرح وظایف آن آمده است ورود جدی پیدا کند.

جمشیدنژاد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سابقه نسبتا خوبی در استان دارد، افزود: با وجود پتانسیل بالای مراکز آموزشی در سطح استان، اساتید گرانقدر، موسسات آموزشی خوب، دانشگاه و دانشکده‌های متعدد، گستردگی رشته ها و دانشجویان، انتظار بیشتری از این نهاد می رود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به بهبود وضعیت علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کمک کرد، اظهار داشت:با بهره گیری از اساتید علاقه مند ورود به مسائل جامعه و رفع نیازهای آن می‌توان به بهبود وضعیت علمی و تحقیقاتی کمک شایانی کرد.

وی افزود: پژوهشگران حوزه جهاد دانشگاهی می‌توانند با ارائه راهکار در رفع معضل ریزگردها، حاشیه نشینی و توسعه سواحل مکران اقدام کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا