نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در ایجاد بستر ساماندهی و انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم

سینا

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: یکپارچگی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی و سیاست‌گذار در ایجاد بستر ساماندهی و انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم در مسیر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هدف از اجرایی کردن شیوه‌نامه کارگروه محلی ساماندهی مشاغل مزاحم است.

به گزارش سینا پرس فارس، پژمان‌ شفیعی در جلسه کارگروه محلی ساماندهی مشاغل مزاحم به‌ضرورت آینده‌نگری در رفع مزاحمت‌ها و آلایندگی مشاغل و صنایع در کلانشهر شیراز اشاره کرد.

به گفته او؛ یکپارچگی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی و سیاست‌گذار در ایجاد بستر ساماندهی و انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم در مسیر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هدف از اجرایی کردن شیوه‌نامه کارگروه محلی ساماندهی مشاغل مزاحم است.

شفیعی که به عنوان دبیر کارگروه سخن می‌گفت، بیان کرد: این کارگروه با پیگیری‌های صورت گرفته، در امتداد فعالیت‌های شهرداری و بهره‌مندی از آرای تخصصی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، با برنامه‌ریزی در حوزه‌های آموزشی، ایجاد هماهنگی و هم افزایی، ارائه تسهیلات و شرایط تشویقی و اتخاذ تصمیمات کاربردی، مسیر انتقال کارخانجات و صنایع آلاینده در سطح شهر به سایت‌های موردنظر واقع در خارج از محدوده شهری را تسهیل می‌کند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی گفت: ادامه این جلسات به صورت هدفمند و با تقویم زمانبندی و با نگاه ویژه به صنایع، کارخانجات و اصناف بزرگ و گسترده در سطح شهر که جزء مشاغل مزاحم ۲۵ گانه مصوب سال ۹۶ هیات وزیران می باشند، تشکیل و برگزار خواهد شد.

گفتنی است، اجرایی شدن مسئله اخذ استعلام از شهرداری قبل از صدور پروانه، تهیه و تنظیم لوایح و طرح های تشویقی انتقال، ساماندهی ورودی شهر از جمله موارد دستور کار این جلسه بوده که مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفته است.

شهرداری و فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی، محیط زیست، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف، از جمله اعضای کارگروه محلی ساماندهی مشاغل مزاحم هستند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل