نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فعالیت 19 مرکز رشد در همدان

استاندار همدان گفت: ۱۴ شرکت خلاق در استان وجود دارد که تا پایان سال به ۲۳ شرکت خواهد رسید و ۱۹ مرکز رشد نیز در استان فعال است که تا پایان سال به ۲۱ مورد می‌رسد.
علیرضا قاسمی فرزاد در جمع خبرنگاران همچنین در رابطه با کارگروه رفع موانع تولید نیز بیان کرد: از نظر شاخص‌های کمی در جایگاه پنجم کشور و از نظر شاخص‌های کیفی در جایگاه سوم کشور قرار داریم به طوریکه از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه ۵۹ واحد تولیدی احیاء شده است.
وی در رابطه با پردیس نوآوری کشاورزی اعلام کرد: با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی و مسأله کمبود آب، به عنوان نخستین استان در کشور این پردیس را راه‌اندازی کردیم و نخستین استان بودیم که الگوی طرح کشت را استفاده کردیم. 
استاندار همدان در رابطه با قطعی آب در برخی نقاط شهر همدان با وجود انتقال آب از سد تالوارنیز توضیح داد: در هفته‌های گذشته سرمای زمستان منفی ۲۵ درجه سانتی گراد را در شهر همدان تجربه کردیم بنابراین آب را نقطه‌ای انتقال می‌دهیم به طوریکه دمای آن تا منفی ۳۲ درجه نیز کاهش پیدا کرد و همین مسأله باعث شد تا یکی از پمپ‌ها به علت برودت هوا دچار ترکیدگی شود و جابه‌جایی و رفع اشکال آن نوساناتی ایجاد کرد، از طرفی شب‌ها نیز فشار آب را کاهش می‌دهند تا شبکه دچار اختلال نشود. 
وی یادآور شد: پروژه آبرسانی به همدان از نظر چرخه انتقال تکمیل شده و از نظر تصفیه‌خانه نیز تجهبزات در حال نصب و کار در حال اتمام است که امیدواریم در اسفندماه افتتاح تصفیه خانه را داشته باشیم در ضمن با اتصال خط پدافندی ۱۷ کیلومتری شبکه شرق و غرب آب همدان به یکدیگر متصل شد. 
قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب به همدان منتقل می‌شود که در گام نخست به ۱۲۰۰ و در گام بعدی به ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید و با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود آرسنیک موجود در آب تالوار به صفر تا سه رسیده در حالیکه استاندارد آن ۱۰ است، در واقع سلامت مردم برای ما واجب شرعی است.
وی با اشاره به استفاده از چاه کشاورزان در زمان قطعی آب شهر همدان، مطرح کرد: کشاورزان با پویش نذر آب ۷۲ حلقه چاه در اختیار ما گذاشتند و همراهی خوبی برای تأمین آب شرب همدان داشتند. 
استاندار همدان در رابطه با آبرسانی به روستاها اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شدند به همین علت قراردادی به منظور آبرسانی دائم به این روستاها با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) داشتیم که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.
وی با بیان اینکه بنا داریم تا ۲۵ درصد مصرف آب کشاورزی را کم کنیم، گفت: کشت هندوانه را ممنوع کردیم و به دنبال گسترش کشت گلخانه‌ای هستیم همچنین تلاش می‌کنیم تا رویکرد اشتغال را به سمت گردشگری و فناوری‌های نوین ببریم.
استاندار با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم، توضیح داد: ایجاد اشتغال، دانش‌بنیان کردن صنایع، تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی بازار، توسعه صادرات، تسهیل در روند اداری برای سرمایه‌گذاری، پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش خام‌فروشی در دستور کار قرار گرفته است.

گزارش؛ مهدیه سلیمی

خروج از نسخه موبایل