نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اتحاد غول ها برای ساخت داروهای بایو الکترونیکی

کمپانی آلفابت معتقد است که با اجبار استارت آپ هایی نظیر گوگل اکس، فایبر و نست برای رفتار کردن مانند سایر کمپانی ها و انجام پاسخ گویی های مالی می توان شرکت های تابعه خود را بیش از پیش به سمت راه اندازی پروژه های پول ساز سوق داد. وارد شدن به کسب و کارهای گران قیمت مربوط به سلامت (برای مثال پروژه Google Life Sciences) اغلب به عنوان سرمایه گذاری های عظیم شناخته می شوند اما این کمپانی در راستای آخرین سرمایه گذاری خود پروژه هایی بسیار بزرگ تر را در ذهن می پروراند.

یکی از پروژه های اولیه شرکت گالوانی بیوالکترونیکز بر روی توسعه دستگاه های بسیار دقیق کوچک شده ای اختصاص خواهد داشت که می توانند به درمان اختلالات التهابی، سوخت و ساز بدن و غدد درون ریز از جمله دیابت نوع 2 بپردازند.

آلفابت در راستای محقق کردن سرمایه گذاری های بسیار بزرگ یاد شده هم اکنون برای ساخت داروهای بیوالکترونیک در حال همکاری با کمپانی بریتانیایی گلاکسو اسمیت کلاین (GlaxoSmithKline) است. لازم به ذکر است که داروهای بیوالکترونیک برای درمان بیماری های مزمن به مهارهای سیگنال های الکتریکی در بدن می پردازند.

بر اساس این قرارداد، این دو کمپانی برای تشکیل شرکتی جدید در این زمینه که گالوانی بیوالکترونیکز (Galvani Bioelectronics) نام گرفته است مبلغ 715 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند. بر اساس اخبار منتشر شده از کمپانی گلاکسو اسمیت کلاین، دفتر مرکزی این کمپانی در انگلتان خواهد بود و دیگر مرکز تحقیقاتی آن نیز در سان فرانسیسکو قرار خواهد گرفت و تمرکز اصلی کمپانی یاد شده نیز بر روی تحقیق، توسعه و تجاری سازی فناوری بیو الکترونیک خواهد بود.

گلاکسو اسمیت کلاین که به اختصار GSK نامیده می شود بر این باور است که داروهای زیستی می توانند شرایطی مانند آرتروز و آسم را درمان کنند اما یکی از پروژه های اولیه شرکت گالوانی بیوالکترونیکز بر روی توسعه دستگاه های بسیار دقیق کوچک شده ای اختصاص خواهد داشت که می توانند به درمان اختلالات التهابی، سوخت و ساز بدن و غدد درون ریز از جمله دیابت نوع 2 بپردازند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل