نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روسیه بازارهای آسیا و آمریکای جنوبی را هدف گرفت

در پی اعلام تحریم های گسترده اروپا و ایالات متحده علیه روسیه، این کشور در جستجوی بازارهای جدیدی در جهان بوده و به طور خاص به تعامل با آسیا و آمریکای جنوبی می اندیشد. این موضوع به طور خاص در صنعت نفت و پتروشیمی روسیه نمود داشت و صادرات روسیه طی سال گذشته به روشنی بیانگر این سیاست جدید است.

به گزارش سیناپرس، مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی روسیه اعلام کرد: این مجموعه در سال‌ های  ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰ هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی را به آفریقا و آمریکای جنوبی عرضه کرده و پتانسیل تقاضا در این مناطق را تا ۶۰۰ هزار تن در سال می ‌بیند.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: طی یک سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته شده توسط پالایشگاه های روسیه در  بازار های آسیا و آمریکای لاتین فروخته شد که پتانسیل صادراتی این بازار ها در میان مدت با در نظر گرفتن دامنه برند ما به ویژه در حوزه  پلیمر ها می تواند چندین برابر شود.

کومیشان پیش از این در مصاحبه با رسانه های خبری خاطرنشان کرده بود:این شرکت با موفقیت فروش خود را از بازار اروپا به سایر بازارهای جهانی هدایت کرده است.

به گزارش سیناپرس، این موضوع در راستای بی اثر کردن تحریم های اعمال شده از سوی غرب بر علیه روسیه ارزیابی شده و در این میان روسیه حساب ویژه و جداگانه ای برای کشورهای جنوب شرقی آسیا باز کرده و این منطقه را بازاری امیدوارکننده برای محصولات خود می بیند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل