گزارش ویدئویی از معماری coober pedy

کوبر پدی  از نظر آب و هوائی بسیار گرم  است و مهمترین دلیل حضور انسان ها در آن را باید وجود معادن سنگ های نیمه قیمتی مانند عقیق دانست که سبب شد گروهی از مهاجرین سفیدپوست به امید یافتن ثروت به این محل امده و در معادن آن جست و جو کنند .

نخستین مهاجرت سفیدپوستان به این منطقه در اواسط قرن نوزدهم و در سال 1858 بود، دولت استرالیا نیز برای رونق بخشیدن به این بخش دورافتاده ، قانونی وضع نمود که به مهاجران اجازه می داد بخشی از معدن عقیق را تصاحب کنند که این موضوع سبب شد گروه های مهاجر بعدی به صورت پیاپی به این منطقه سرازیر شده و حفره های بیشتر و عمیق تری در زیر زمین ایجاد شود. این افراد رفته رفته دریافتند شرایط آب و هوائی در زیر زمین به مراتب بهتر و دلپذیر تر از سطح آن است و به همین دلیل رفته رفته شروع به ساخت خانه های خود در زیر زمین و در حفره های کنده شده برای استخراج سنگ های نیمه قیمتی کردند.

به تدریج با گشترش ساخت و ساز های زیرزمینی ، شهری بزرگ و تمام عیار با همه امکانات مانند خانه ها، فروشگاه های ، کلیسا ، هتل و اماکن ورزشی مانند زمین فوتبال و گلف در زیر زمین ساخته شد.

امروزه این شهر زیر زمینی یک از مناطق دیدنی و پر بازدید کشور استرالیا به شمار می رود و در آن می توان یک مجموعه کامل شهری را در زیر زمین مشاهده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا