نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص محل سقوط هواپیمای مالزی با شبیه‌سازی جدید

 شبیه‌سازی‌های این محققان نشان داده که لاشه این هواپیما احتمالا در 500 کیلومتری برآوردهای کنونی و به سمت شمال قرار دارد.

از زمانی که پرواز MH370 به همراه 239 مسافر و خدمه در مارس 2014 ارتباط خود را با زمین از دست داد، کارشناسان توانسته‌اند پنج قطعه از بقایای شناور این هواپیمای گمشده را پیدا کنند.

نخستین قطعه از شواهد عینی در جزیره ریونیون در حدود 4000 کیلومتر دورتر از محل سقوط احتمالی شناسایی شد. از آن زمان تاکنون شش قطعه دیگر در موزامبیک، آفریقای جنوبی و جزیره رودریگز شناسایی شده‌اند که پنج مورد آنها تائید شده‌اند.

اریک جانسن و همارانش از مرکز تغییرات آب‌وهوایی اروپا-مدیترانه با استفاده از این اطلاعات، محتمل‌ترین مسیرهایی که این بقایای شناور طی کرده بودند، به سمت منشا آن‌ها پیگیری کرده و برآوردها در زمینه محل سقوط هواپیما را تا جنوب اقیانوس هند ارتقا بخشیده‌اند.

این محققان در مقاله‌ای که در مجله Natural Hazards and Earth System Science منتشر شده، یک منطقه جستجوی گسترده را ترسیم کرده و محل احتمالی سایر بقایا را نیز نشان داده‌اند.

جانسن مدعی است که این نخستین نتایج در زمینه محاسبات حرکت بقایای هواپیماست که بهترین تناسب را با پنج قطعه تائید شده دارد و دقیق‌ترین پیش‌بینی انجام شده تاکنون است.

طبق این شبیه‌سازی، محتمل‌ترین مناطق برای کشف بقایای هواپیمای MH370 در تانزانیا، موزامبیک و جزایر ماداگاسکار شامل ریونیون، موریس و کومورو هستند. لاشه اصلی نیز احتمالا در اعماق جنوب اقیانوس هند بین 28 و 35 درجه جنوبی قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمودو،بازرسان در حال حاضر در حال جستجوی لاشه هواپیما در نزدیک سواحل استرالیا هستند که بهترین همپوشانی را با شبیه‌سازی‌های جدید دارد. اما ممکن است بقایای کشف شده از جایی 500 کیلومتر بالاتر به سمت شمال نشات گرفته باشند. اگرچیزی در محلی کنونی تحقیقات پیدا نشود، می‌توان حوزه بازرسی را در این جهت گسترش داد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل