نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نادرترین گربه وحشی زمین در کوه اورست کشف شد

مردم همیشه مجذوب زیبایی کوه اورست به دلیل دامنه وسیع و مرموز این رشته کوه بوده اند. اکنون، بار دیگر، با کشف یکی از نادرترین گونه های گربه‌ های وحشی زمین در مرتفع‌ ترین کوه این سیاره، بار دیگر قوه کنجکاوی مردم درباره اورست مجدد بیدار شده است.

به گزارش سیناپرس، برای اولین بار، محققان شاهد گربه پالاس در کوه اورست و در پارک ملی ساگارماتا در نپال بودند. بر اساس گزارش انجمن حفاظت از حیات وحش، این کشف در مقاله جدیدی در مجله تخصصی Cat News منتشر شده است.

به گفته محققان، این اکتشاف پیشگامانه در اورست تحت حمایت سازمان نشنال جئوگرافیک و رولکس قرار دارد که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. در این راستا دکتر تریسی سیمون (Tracie Seimon) از سازمان جانورشناسی انجمن حفاظت از حیات وحش، واقع شده در باغ وحش برانکس، تیم میدانی زیست شناسی اورست را رهبری کرد که نمونه های محیطی را از دو مکان در فاصله ۶ کیلومتری جمع آوری کردند. گفتنی است که این اطلاعات و کشف فوق در ارتفاع ۵۱۱۰ و ۵۱۹۰ متری از سطح دریا و در امتداد پارک ملی ساگارماتا در جناح جنوبی کوه اورست انجام شد.

به گزارش سیناپرس، در این راستا دکتر سیمون در بیانیه ای گفت: کشف شواهدی از این گونه نادر و قابل توجه در بالای بلندترین قله جهان دستاورد فوق العاده ای است. به گفته پژوهشگران، گربه پالاس دارای تفاوت های بسیار متمایز با سایر گربه ها بوده و دارای پاهای کوتاه، بدنی فشرده و خز بلند است که آن را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد. موی قسمت زیرین این گربه تقریباً دو برابر بلندتر از قسمت بالا و پهلو است که باعث می شود سازگاری گربه پالاس در شرایط بسیار سرد زمستانی که از شاخصه های اصلی زیستگاهش است، گرم نگه داشته شود.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: financialexpress

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل