شورای انقلاب فرهنگی تضمین کننده حرکت ایمن انقلاب به سوی تمدن اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی را یکی از مهم‌ترین ساختارهای شکل‌ گرفته در جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: متاسفانه برخی نسبت به جایگاه و ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبی عنوان می‌کنند. آن‌ها باید بدانند که این شورا تضمین کننده حرکت ایمن انقلاب اسلامی به سوی تمدن اسلامی است.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: علم و فرهنگ در دنیای علم پس از جنگ جهانی در خدمت نظام سلطه درآمد و سیاست علم و سیاست فرهنگ به عنوان بخشی از سیاست عمومی بر جوامع عمومی سلطه پیدا کرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با پایان جنگ سرد و ورود به قرن ۲۱ نظام سلطه و آمریکا به عنوان پیشرو تمدن، غرب خود را در مقابل چالش‌هایی دید و با نقش دادن به دانشمندان در راستای تقویت نظام سلطه تلاش کرد و در راستای حاکمیت یکپارچه جهانی، دستاورد خود در فضای مجازی را وارد عرصه اجتماع کرد و اکنون بسیار بی‌محابا و با بهره‌گیری از قدرت علم ‌و فناوری به دنبال هضم فرهنگ‌های دیگر در فرهنگ غربی و تثبیت حاکمیت غرب بر جهان است. 

طهرانچی مانع بزرگ نظام سلطه را نهضت انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران به عنوان نقطه‌ای که جغرافیای حاکمیت غرب را دچار تزلزل کرده است، مطرح شد. هدایت‌های مقام معظم رهبری حرکت انقلاب اسلامی را به سوی تمدن اسلامی تقویت و تثبیت کرد که چنین موضوعی برای غرب که دچار فقر فرهنگ و خوی استکباری است مشکلات جدی پیش آورد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه خاطرنشان کرد: امام به دنبال سازمان‌دهی انقلاب بر اساس یک نظام علم مبتنی بر حکمت ساختارهای مختلف کشور از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و … را تاسیس کرد.  

وی‌ با اشاره به مسائل اخیر در کشور، گفت: ما امروز نیازمند یک حرکت منسجم، کنش‌گری و فرماندهی فعال در تمامی عرصه‌های فرهنگی از رفتارسازی اجتماعی تا سبک زندگی اسلامی هستیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر سلامت نفس و مدیریت حجت الاسلام عاملی خاطر نشان کرد:امیدواریم بتوانیم همچنان از تجربیات ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بهره ببریم.

طهرانچی در رابطه با سابقه همکاری با حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بنده شهادت می‌دهم که وقتی تحول در دانشگاه آزاد اسلامی و موضوع تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر این دانشگاه مطرح شد، نام حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به عنوان شخصی که نماد علوم دینی بود و آشنا به مقوله‌های مختلف و تخصصی علمی، فرهنگی و هنری مطرح و عنوان شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا