نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شام غریبان نوبندگان فسا ظرفیت ویژه گردشگری مذهبی

سینا

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مراسم شام غریبان و بافت تاریخی نوبندگان فارس ظرفیت های ویژه گردشگری به شمار می روند.

به گزارش سینا پرس فارس، عزت الله ضرغامی در بازدید از بافت تاریخی روستای نوبندگان فسا و خانه تاریخی حاج خورشید گفت: این خانه تاریخی۱۳۷۵ متر زیربنا دارد و نیاز به طرح ویژه برای مرمت دارد و در سال ۹۱ به ثبت ملی رسیده است و متعلق به اواخر قاجار است و این خانه خوب حفظ شده است و می تواند محل رویدادهای فرهنگی و پاتوق خوبی برای جوانان در اوقات فراغت باشد که با محوریت مالک آن برای این اقدامات تلاش می شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مسجد جامع نوبندگان هم ثبت ملی شده است و برای مرمت آن پیگیری های لازم انجام می شود.

وی صنایع دستی نوبندگان را فرصت خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی و روار که نوعی کفش است ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی نوبندگان است.
ضرغامی با اشاره به ثبت ملی شام غریبان نوبندگان گفت: این رویداد مذهبی فرصت خوبی در گردشگری است.
کف سازی سه راه عشق در بافت تاریخی نوبندگان مورد توجه قرار می گیرد و خانه تاریخی ابراهیم سامانی و خانه تاریخی میرزا محمد صالحی از ظرفیت های خوب این بافت تاریخی به شمار می رود و سکونت ۵۰۰ خانوار در این بافت تاریخی نشان از ظرفیت مطلوب این روستاست که می تواند در حوزه گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: برای مرمت اضطراری سقف و دالان ورودی خانه صالحی دستور ویژه صادر می شود و با هماهنگی مالک برای سرمایه گذاری و تغییر کاربری مناسب اقدامات لازم انجام می شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل