جهاددانشگاهی در توسعه اهداف علمی کشور نقش موثری دارد

‌سیداحسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اشاره به سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی، در سال 59 فعالیت خود را در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب و تعمیق و استمداد این آرمان‌ها و اهداف آغاز کرده است.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد است که در این زمینه می‌تواند منشاء تحولات بسیاری در عرصه علوم مختلف و تحقیقات باشد.

نماینده سنندج عنوان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در توسعه اهداف علمی و پژوهشی کشور و اتصال دانشگاه‌ها با بخش صنعت بسیار موثر عمل کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و علمی این نهاد، بیان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلفی اقدامات بسیار موثری در کشور انجام داده است که جای تقدیر دارد.

علوی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی نهادی علمی و دانشگاهی است باید ارتباط خود را با دانشگاه‌ها بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند در منطبق کردن نظام آموزشی با نیازهای جامعه نقش بسیار موثری را ایفا کند، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند از طریق آسیب شناسی، نیازهای جامعه را شناسایی و منطبق با این نیازها در جامعه فعالیت کند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در پایان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی باید در اطلاع رسانی اقداماتی که تاکنون انجام داده است بسیار فعال‌تر عمل کند و این اقدامات را به اطلاع عموم مردم جامعه برساند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا