نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انعقاد تفاهم نامه همکاری “پژوهشی و علمی” شرکت شهرک های صنعتی فارس با دانشگاه آزاد اسلامی

سینا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در این آیین گفت: با انعقاد توافقنامه با دانشگاه میتوان نیاز صنعت را باتکیه بر پژوهش‌ها و کار‌های علمی وتحقیقاتی در دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی تامین کرد و این نمونه کار‌های دانش محور باید از طریق اساتید دانشگاه صورت پذیرد.

به گزارش سینا پرس فارس، سید مصطفی هاشمی گفت: حاصل این پژوهش‌ها باید در صنایع کاربردی  شود تا نتیجه مهم آن منجر به پویایی تولید و ایجاد اشتغال پایدار  برای جوانان باشد.

او ابراز امیدواری کرد با توافق نامه‌های صورت گرفته بین دانشگاه و شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه شکل گیرد تا با کمک یکدیگر گامی مثبت و موثر به سمت صنعت دانش محور برداریم.

هاشمی با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی آباده در شمال استان و وجود شهرک صنعتی آباده بعنوان بزرگترین شهرک صنعتی در شمال استان اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم سبب ارتقا و توسعه صنعتی در شمال استان شود.

وی با اشاره به فعالیت  مرکز فناوری و کسب وکار در شهرک صنعتی آباده بر تقویت و توسعه همکاری های فناوری بین این مرکز و دانشگاه تاکید کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آباده  نیز  با بیان وجود پتانسیل بسیار مناسبی از سوی اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه برای همکاری با صنایع، گفت:  این ظزفیت ، فرصت بسیار مناسبی را ایجاد می‌کند تا با استفاده از طرح پویش به ساز و کاری برای آموزش رشته‌های مهارتی همزمان با تحصیل دانشجویان دست یابیم.

مجاهد امیری  گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آباده بر تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاکید دارد و این تفاهم نامه در همین راستا انجام می شود 

او گفت: موافقت نامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس منعقد می‌گردد اتفاق مبارکی است که دارای منفعت دو سویه هم برای دانشگاه و هم برای بخش‌های صنعتی است وی اظهار امیدواری کرد با تلاش‌هایی که در راستای اجرای این تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرک‌های صنعتی فارس انجام می‌گیرد فصل نوینی در ارتباط بین دانشگاه و صنعت رقم خواهد خورد.

گزارش: محمدرضا قشایی زاده

خروج از نسخه موبایل