بالغ بر ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی اردبیل با شیوه نوین آبیاری می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بالغ بر ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد استان اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است.

به گزارش سیناپرس اردبیل، نادر تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تولید سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی در اردبیل خاطرنشان کرد: این محصولات شامل حبوبات، غلات، دانه‌های روغنی و علوفه‌ای و … است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید محصولات شیلاتی در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: ۳۴۵ هزار تن محصولات شیلاتی در اردبیل تولید می‌شود که با تقویت حوزه شیلات می‌توانیم این رقم را در سال‌های آینده بهبود بخشیم.

تقی زاده با اشاره به استعداد و ظرفیت‌های اردبیل در تولید گیاهان دارویی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به یک هزار تن تولید گیاهان دارویی در اردبیل را شاهدیم.

وی فعالیت گلخانه‌های صیفی‌جات، قارچ و گیاهان زینتی را از شمال تا جنوب استان مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۳۰ هزار هکتار گلخانه در استان اردبیل فعال و در مدار تولید انواع محصولات قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان تولیدات گلخانه‌ای در اردبیل را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۲.۳۷ درصد ضریب مکانیزاسیون واقعی کاشت در اردبیل است که این رقم در قبل از انقلاب تنها ۴۵ صدم درصد بود.

تقی زاده به احداث و بهسازی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال‌های آبی در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی اردبیل سامانه نوین آبیاری اجرا می‌شود.

وی احداث شبکه‌های فرعی آبیاری به میزان ۳۲ هزار هکتار و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی را ۲۲ هزار هکتار در اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۳۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل با اشتغالزایی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صدور ۱۷ هزار هکتار اسناد کشاورزی در اردبیل خبر داد و گفت: ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و ۲۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی تثبیت مالکیت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا