ایجاد پایلوت تحقیقاتی تولید گیاهان دارویی در شهرستان بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: ایجاد پایلوت تحقیقاتی گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان فرصت مناسب جهت توسعه اصلاح الگوی کشت منطقه و توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی بوده و از این طرح استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش سیناپرس اردبیل، صاحبعلی اصغری، فرماندار بیله‌سوار در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: ایجاد پایلوت تحقیقاتی گیاهان و درختان دارویی توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان فرصت مناسب جهت توسعه اصلاح الگوی کشت منطقه و توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی که دارای ارزش افزوده هستند خواهد بود و از ایجاد این طرح استقبال و حمایت می‌کنیم .

وی با اشاره به طرح توسعه گردشگری و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این زمینه تصریح کرد: از تجربیات این نهاد علمی – فرهنگی در زمینه گردشگری استفاده کرده و در ساماندهی گردشگران خارجی در حوزه سلامت در قالب این طرح حمایت کرده سعی خواهیم کرد مکان مناسبی جهت استقرار همکاران جهادی در راستای پذیرش بیماران خارجی از مرز بیله سوار در نظر گرفته شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست از تولید ۲۶ نوع محصول گیاه دارویی توسط پژوهشگران مرکز رشد این نهاد علمی در استان خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی، با اشاره به فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: 22 شرکت از جمله ۲ واحد فناور دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند که با تلاش پژوهشگران این مرکز بیش از ۳۰ ایده و ۲۶ محصول دارویی تولید شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: داروها و محصولات تولیدی در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در زمینه درمان سینوزیت، بیماری واریکوسل و درمان برخی بیماری‌های حوزه سلامت و باروری است که تولید و به بازار عرضه شده یا در حال اخذ مجوزهای مورد نیاز برای ارائه به بازار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌های شمالی استان در بحث گردشگری سلامت، بوم گردی و سایر زمینه های گردشگری افزود: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان به رونق همه‌جانبه استان کمک شایانی کرد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به برخی مطالعات انجام شده در استان، طی سه سال گذشته گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از سهم ۳۱ درصدی گردشگران خارجی که در حوزه سلامت به استان اردبیل سفر کردند بدون بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری از استان خارج شدند و این در حالی است که می‌توان با بهره‌گیری از یکسری ظرفیت‌ها گردشگران خارجی را به سمت گردشگری سلامت منطقه با ارائه یک پکیج کامل سیاحتی و زیارتی و درمانی هدایت کرد.

اوچی اردبیلی موفقیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان و تولد ۲ هزار و ۷۰۰ نوزاد، اجرای موفق طرح مشاغل خانگی، خوداشتغالی خانواده‌ها، طرح‌های موفق در حوزه گردشگری، کشاورزی، سلامت و انجام پژوهش‌های فناورانه را از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی استان ذکر کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل همچنین از کلنگ‌زنی احداث مرکز تحقیقات تولیدی، نهالستان گیاهان و درختچه‌های دارویی زیر نظر جهاددانشگاهی در منطقه روح کندی بخش جعفرآباد مغان در دهه فجر امسال خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا