نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کنسرسیوم عسل همدان تشکیل می‌شود

دبیر مرکز جهانی طب سینایی گفت: تشکیل کنسرسیوم عسل و فعالیت اعضای آن در زیر یک پرچم با یک برند واحد جهت هم افزایی بین تولیدکنندگان عسل از اهداف مرکز است.
به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی مرکز جهانی طب سینایی شهرداری همدان،دبیر اجرایی اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینایی، در نشست با تولید کنندگان عسل طبیعی در همدان اظهار کرد: تشکیل انجمن عسل و فعالیت اعضای آن در زیر یک پرچم و با یک نام بازرگانی واحد جهت هم افزایی بین تولید کنندگان عسل و همچنین باتوجه به ظرفیت های موجود در حوزه گیاهان داروئی پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم گیاهان داروئی، داروهای گیاهی و تولید کننده های مواد بهداشتی با پایه گیاهان داروئی از اهداف مرکز است.
وی گفت: تعامل همه جانبه و تلاش جهت ایجاد این ائتلاف باعث کیفیت عسل استان و به تبع همراهی مردم با این تولیدکنندگان می شود.
محمد صیفی کار افزود: یک صدایی تولید کنندگان عسل زیر پرچم کنسرسیوم باعث تسهیل در شنیده شدن مطالبات آنها توسط مسئولان می شود.
دبیر مرکز جهانی طب سینایی با حضور در بین تولیدکنندگان عسل و اشاره به مرغوبیت عسل همدان و وجود ظرفیت ها در تولید عسل و فرآورده های آن بیان کرد: هرساله در خرداد ماه تا پایان شهریور ماه ۵۰۰/۰۰۰ هزار کلنی از نقاط مختلف کشور به شهر فیروزان از شهرستان نهاوند جهت استفاده زنبورها از گل گیاه داروئی گشنیز برده می شود که این تعداد کلنی برابر با جمعیت شب شهر همدان است.
وی گفت: اراده اجلاسیه برای ساخت مستندی از حضور این کلنی ها جدی است که این اتفاق برای بار اول در استان رقم می‌خورد.
صیفی کار از برگزاری نمایشگاه عسل در اسفند ماه امسال خبر داد و تاکید کرد: این نمایشگاه بصورت تخصصی از عسل و فرآورده های آن دوبار در سال اجرایی می شود.
عبدالحمید قدرتی مدیرعامل اتحادیه زنبور داران از وجود ظرفیت های فراوان و مغفول در حوزه عسل طبیعی در همدان سخن گفت و ادامه داد: عسل مرغوب و کاملا طبیعی تولید شده در همدان از شهر خارج می شود و با برندهای دیگر به سفره مردم شهر باز می‌گردد.

خروج از نسخه موبایل