نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اهمیت توجه به علوم پایه در تقویت ثمربخشی بنیان های علمی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با حضور در دانشکده پزشکی، با گروه انگل شناسی و قارچ شناسی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر سید وحید حسینی در دیدار با گروه انگل شناسی و قارچ شناسی بر اهمیت توجه به علوم پایه در تقویت ثمربخشی بنیان های علمی تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: رفع دغدغه های اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان سرمایه های ارزشمند، در دستورکار مسوولان دانشگاه قرار دارد و رفع چالش های موجود در این حوزه در سطح کشوری در حال پیگیری است.

او اظهار کرد: علوم پایه همانند ریشه درخت علم است و سرمایه گذاری در این حوزه، ثمره هایی همچون دانشجویان نخبه، کارآمد و خلاق را وارد جامعه می کند و ضرورت دارد برای رسیدن به دانشجویی نخبه، پویا و با تجربه، آموزش در علوم پایه ارتقا یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آسیب های آموزشی در بحران کروناویروس، از اساتید و اعضای هیات علمی خواست تا بیش از پیش برای جبران این چالش آموزشی تلاش کنند.

دکتر سید وحید حسینی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده برای رفع محدودیت های مالی گفت: نباید مسایل و مشکلات، لطمه ای به آموزش، تحقیقات و پژوهش وارد کند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس افزود: هزینه در حوزه آموزش، سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است و موفقیت و دستاوردهای بیشماری را به همراه دارد‌ که این قدم ها در راستای خدمت به مردم و ارتقای سلامت آنان است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اعضای گروه آموزشی انگل شناسی و قارچ شناسی گفت: برای رفع دغدغه های اقتصادی و معیشتی اساتید در مجموعه دانشگاه تلاش می شود.

دکتر «محسن رازقی» همچنین در خصوص مسایل مختلفی نظیر جذب اعضای هیات علمی، مجوزهای استخدامی، مطالبات، توضیحاتی ارایه داد.

اعضای گروه آموزشی انگل شناسی و قارچ شناسی نیازمندی ها، توانمندی ها و چالش های این حوزه را با رییس دانشگاه در میان گذاشتند و خواستار فراهم سازی زیرساخت های لازم برای توسعه فضای فیزیکی و تجهیزاتی در راستای فعالیت های آموزشی و پژوهشی در جهت افزایش پویایی دانشجویان شدند.

جذب هیات علمی، توسعه فضای فیزیکی، مسایل آموزشی، پژوهشی، توسعه کلاس های آموزشی، کمبود اعتبارات، پذیرش دانشجویان، تحصیلات تکمیلی، طرح های پژوهشی، مقالات، فعالیت آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی از جمله محورهای مورد گفت و گو در این دیدار بود.

به گزارش سینا از فارس، گروه انگل شناسی و قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دارا بودن یازده عضو هیات علمی و ۱۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و یک آزمایشگاه آموزشی با پذیرش دانشجویان مقاطع مختلف در دانشکده پزشکی شیراز مشغول به فعالیت است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل