نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رتبه بندی مراکز اقامتی گامی به سوی ارائه خدمات مطلوبتر

سینا

مسئول دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس ضمن اشاره به استقبال خوب مراکز اقامتی(کمپ ها) نسبت به برگزاری همایش های علمی و آموزشی در جهت خدمات دهی خوب و موثر افزود، در واقع ما در بحث کیفی سازی درمان نتوانسته ایم آن ارتقاء مد نظر را داشته باشیم و تلاش بر آن است که در سال جاری و سال آتی با چنین گرد همایی ها و همایش های علمی برنامه ها را به سمت ارتقاء خدمات درمان های روان شناختی پیش ببریم.

به گزارش سینا پرس فارس، حبیبیان در حاشیه همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی استان فارس که به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن برگزار شد گفت: صاحب امتیازان 67 مرکز اقامتی در همایشی که هم اکنون در حال برگزاری است حضور داشته و این سومین همایش و گرد همایی میباشد که در سال جاری توانسته ایم برای مراکز اقامتی (کمپ ها) برگزار کنیم.

وی ضمن اشاره به استقبال خوب مراکز اقامتی(کمپ ها) نسبت به برگزاری همایش های علمی و آموزشی در جهت خدمات دهی خوب و موثر افزود، در واقع ما در بحث کیفی سازی درمان نتوانسته ایم آن ارتقاء مد نظر را داشته باشیم و تلاش بر آن است که در سال جاری و سال آتی با چنین گرد همایی ها و همایش های علمی برنامه ها را به سمت ارتقاء خدمات درمان های روان شناختی پیش ببریم.
او ادامه داد، در راستای همین ارتقاء سطح کیفی سازی مراکز، برنامه ریزی هایی انجام شده و این همایش که عمدتا به این دلیل برگزار شده که مدیران و صاحب امتیازان مراکز با قوانین به روز شده و آموزش های سطح بالاتر آشنا شده تا بتوانند در درون مراکز خود اقدامات موثری در جهت ارائه هر چه بهتر خدمات با سطح بالاتر به مراجعین انجام دهند.
مسئول دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس همچنین افزود در نظارت ها و بررسی های به عمل آمده از مراکز اقامتی (کمپ ها) به مواردی برخورد کردیم که با برگزاری این چنین همایش ها توانستیم بر برخی چالش ها و آسیب های موجود فائق آییم.

حبیبیان ضمن اشاره به تقسیم بندی مراکز اقامتی یا کمپ ها به رتبه های اول تاسوم جهت ارایه خدمات مطلوب تر به مراجعین گفت: مراکز رتبه یک از لحاظ خدمات آموزشی – روانشناختی، خدمات درمانی، فضای فیزیکی و منابع انسانی، در سطح خیلی خوب قرار دارند و در حال حاضر با تعداد کمی از این مراکز در استان روبرو هستیم، مراکز سطح دو که عمده مراکز ما را پوشش میدهند و میبایست در سال آتی خود را به سطح یک ارتقاء دهند.
وی در پایان، در خصوص مراکز سطح سه گفت: متاسفانه علی رغم میل باطنی تعدادی از این مراکز را به دلیل آنکه نتوانستند طی زمانبندی و استاندارد اعلام شده خدمات خود را به رتبه دو ارتقاء دهند مجبور به تعطیلی آن هاشدیم، اما بنا داریم که مراکز را نسبت به سال آینده با راهنمایی ها که به این مراکز ارائه میدهیم آن ها به سمت استانداردهای سطح دو برسند.

به گزارش سینا، سومین همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی استان فارس به همت مدیر عامل موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و موسسه حفاظتی و مراقبتی نظم آوران حافظ در سالن اجتماعات موسسه علمی کاربردی بهزیستی فارس برگزار گردید.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل