نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حاشیه جدید ایلان ماسک و واکسن های کرونا

ایلان ماسک در موضع گیری جنجالی جدیدی در توییتر نوشت: من عوارض جانبی سختی از تزریق دوز دوم تقویت کننده داشتم. برای چندین روز احساس می کردم؛ می میرم. امیدوارم این واکسن آسیب دائمی نداشته باشد.

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر در توئیتی جدید و جنجالی نسبت به واکسن های کرونا موضع گیری منفی نشان داده و آن را بدترین تجربه زندگی خود توصیف کرد.

ایلان ماسک در این رابطه توضیح داد که با عوارض جانبی عمده ای پس از تزریق دوز تقویتی کرونا مواجه شده است.

مدیرعامل توییتر در مجموعه‌ ای از توییت‌ ها گفت:پس از مصرف دومین دوز واکسن تقویت‌ کننده کووید، احساس می ‌کند در حال مرگ است. او همچنین در توئیتی درباره پسر عمویش که پس از ابتلا به میوکاردیت پس از تزریق واکسن تقویت کننده کووید، در اوج سلامتی خود قرار دارد، نوشت. میوکاردیت نوعی التهاب قلب محسوب می شود که به عنوان یکی از عوارض جانبی احتمالی برخی از واکسن‌های کرونا ذکر شده است.

وی در این رابطه گفت: من عوارض جانبی بزرگی از تزریق دوم تقویت کننده داشتم. طی چند روز گذشته مرگ را تجربه کرده و امیدوارم این تزریق آسیب دائمی در پی  نداشته باشد.  

به گزارش سیناپرس، وی در سومین توییت خود توضیح داد:تزریق واکسن تقویت کننده کووید، به انتخاب پسر عمویش نبود، بلکه یک الزام برای بازدید از یک مکان تسلا در برلین، آلمان بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌های ایالات متحده کرونا می ‌گوید:موارد میوکاردیت برای کسانی که واکسن‌های mRNA  کرونا و به دنبال آن دوزهای تقویت ‌کننده تزریق می ‌کنند، بسیار نادر است. برخی از دیگر عوارض جانبی رایج این دوزهای واکسن به شرح زیر است:

  • تب
  • سردرد
  • خستگی  و کوفتگی شدید
  • احساس درد در محل تزریق

گفتنی است برخی عوارض نادر واکسن کرونا نیز موارد زیر هستند:

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل