نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تصمیم گیری فرانسه و آلمان برای آینده دنیای گاز

امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه روز یکشنبه گفت: فرانسه و آلمان توافق کرده‌اند که روی مکانیسم‌های مشترک خرید گاز با یکدیگر همکاری کنند. همکاری این دو کشور اهمیت زیادی در آینده جهان انرژی ایفا خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت: ما تصمیم گرفته ‌ایم روی مکانیسم‌ های مشترک خرید گاز با هم کار کنیم.

وی در این رابطه اعلام کرد: تصمیم گیری در زمینه ایجاد ساز و کارهای خرید گاز در سال آینده انجام خواهد شد. ابتکارات در این زمینه در ماه جاری ماه دنبال می شود.

مکرون در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: ما می خواهیم مکانیزم های خرید را برای یک چشم انداز بلندمدت ایجاد و روی ایجاد یک بستر مشترک کار کنیم.

رئیس جمهور فرانسه در خاتمه توضیحاتش خاطر نشان کرد: کشورهای اتحادیه اروپا ماه‌ هاست که با پیامدهای درگیری اوکراین در بخش انرژی مواجه بوده ‌اند که این موضوع منجر به رشد قیمت گاز شده و بر قابلیت اطمینان عرضه انرژی تأثیر منفی گذاشت.

به گزارش سیناپرس، مکرون افزود: ما اقداماتی را برای تنوع بخشیدن به خرید گاز و تقویت مشارکت خود در انرژی انجام داده ایم. با تصمیمات مشترک فرانسه و آلمان می توان آینده دنیای انرژی و به ویژه حوزه گاز را ترسیم کرده و از ایجاد تنش های پیش بینی نشده در جهان پیشگیری کرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل