اعلام بی نیازی کامل اروپا به گاز روسیه

در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های غرب علیه روسیه، پیش بینی می شد اتحادیه اروپا با مشکل تامین انرژی و به ویژه گاز رو به رو شود، اما نه تنها این اتفاق رقم نخورد بلکه روز گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد، به طور کامل از انرژی روسیه بی نیاز شده است.

به گزارش سیناپرس، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، روز گذشته ضمن اعلام بی نیازی کشورهای اروپایی از گاز روسیه گفت:این اتحادیه کاملاً بر وابستگی انرژی خود به این کشور غلبه کرده است.

وی در مصاحبه ای با ال دیاریو که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: ما ظرف چند ماه وابستگی انرژی به روسیه را که طی سال ها ایجاد شده بود، از بین برده و دیگر به این کشور برای تامین نیازهای خود در این حوزه نیازی نداریم.

بورل به این روزنامه اسپانیایی گفت: مرحله فوق ‌العاده پرتنشی را در حوزه افزایش قیمت‌ ها پشت سر گذاشته ‌ایم، اما قیمت ‌ها به محدوده قبل از جنگ بازگشته و ثبات پیدا کرده ‌اند.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: طی ماه های گذشته ما ابتدا شاهد افزایش قابل توجه قیمت گاز بودیم و در نهایت این بحران خاتمه یافت. در این میان  مشکلات پیش آمده در تابستان گذشته عمدتاً ناشی از تنش های سوداگرانه در بازارها بود.

به گزارش سیناپرس، بورل همچنین گفت:تنش های فعلی در بازار انرژی را دیگر نمی توان به وضعیت اوکراین نسبت داد. وی در خاتمه توضیحاتش تصریح کرد: این یک مشکل ساختاری انرژی و به ویژه ارتباط بین قیمت گاز و قیمت برق است و امیدواریم کمیسیون اروپا به زودی پیشنهادی برای اصلاح این وضعیت ارائه کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا