نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مراقب باشید، ماهیت اعتیاد برگشت پذیری آن است

یک کارشناس حوزه ترک اعتیاد گفت: اینکه بیماری اعتیاد همواره برگشت پذیر بوده، و اینکه بعضا بیمار در مراکز اقامتی ترک نکرده و یا مجددا به مصرف روی میآورد، دلیل بر آن نیست که مراکز اقامتی( کمپ) کار خود را به درستی انجام نمیدهند، این ماهیت اعتیاد است که برگشت پذیر است.

به گزارش سینا پرس فارس، قدرت محکم در حاشیه سومین همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی استان فارس که به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن برگزار شدبه خبرنگار سینا گفت: مجموعه هایی به نام مراکز اقامتی میان مدت یا به اصطلاح عامیانه جامعه (کمپ) وجود دارد، در این گونه مراکز بیماران طی بازدهی 30 الی 90 روزه بستری شده و همکاران ما در جهت درمان اقدامات لازم را انجام میدهند.

محکم افزود، در مراکز تحت پوشش دو مسئله وجود داشته یکی از این مسائل دستو العمل هایی بوده که دائم در حال به روز رسانی هستند و دوم آنکه شیوه های علمی درمان نیز دائم در حال تغییر میباشد، بنابراین کارکنان، مدیران پزشکان و روانشناسان نیز باید اطلاعات خود را در خصوص خدمات دهی  به مراجعین بالا ببرند و ما با برگزاری چنین همایش هایی اقدام به بازآموزی کارکنان مینماییم.

وی ادامه داد، این دوره که هم اکنون در حال اجراست، به نام مدیریت مراکز اقامتی شناخته میشود، در این دوره شیوه های نوین مدیریت به پرسنل آموزش داده میشود که چه تصمیم گیری هایی باید در مراکز گرفته شود تا خدمات دهی بهتر و مطلوب تری به بیماران و خانواده های ایشان به ارائه گردد.

 او در پاسخ به خبرنگار سینا که این به روز رسانی چه تاثیری بر جامعه دارد گفت: تاثیر آن بر جامعه این میباشد که اگر مسائل و رویکرد های نوینی که در این گونه همایش ها به آن ها ارائه میگردد به خوبی در مراکز اجرا گردد، میزان پاکی و مانایی درمان اعتیاد افزایش یافته و در واقع بیماران بهبود یافته بیشتری خواهیم داشت.

این کارشناس بهزیستی گفت: با توجه به اینکه بیماری اعتیاد همواره برگشت پذیر بوده، و اینکه بعضا بیمار در مراکز ترک نکرده و یا مجددا به مصرف روی میآورد، دلیل بر آن نیست که مراکز کار خود را به درستی انجام نمیدهند، این ماهیت اعتیاد است که برگشت پذیر است.

قدرت محکم در پایان افزود: ما با برگزاری این سلسله همایش های آموزشی و علمی و بالا بردن تجربیات همکاران در برخورد با بیماران، نحوه آموزش به بیماران و خانواده های ایشان، در زمینه درمان اعتیاد قصد کاهش برگشت پذیری  به اعتیاد را کمتر و به صفر برسانیم .

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل