بازدید معاون رئیس جمهور از مرکز سرطان همدان

معاون اجرایی رئیس جمهور به منظور پیگیری مصوبات سفر مردادماه رئیس جمهور به همدان از مرکز جامع سرطان بازدید کرد.
محسن منصوری در حاشیه بازدید از مرکز جامع سرطان با اشاره به گذشت پنج ماه از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان اظهار کرد: در این مدت بیش از 1200 میلیارد تومان منابع بابت پروژه های استان همدان به عنوان منابع قابل قبول برای شروع کار تزریق شده است.
وی با اشاره به طرح انتقال آب اظهار کرد: با توجه به چالش سنگین همدان با دستور رئیس جمهور و کار جدی وزیر نیرو به طور موقت مشکل آب همدان رفع شد اما برای تکمیل پروژه آب رسانی 2000 میلیارد تومان منابع نیاز است و برای رفع کامل مشکل آب در اسرع وقت ۴۰۰ میلیارد تومان تامین و در اختیار استان قرار می گیرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دو پروژه مهم بیمارستانی شامل مرکز جامع سرطان و بیمارستان اکباتان در همدان وجود دارد، گفت: مرکز جامع سرطان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیربنای این مرکز بیش از ۲۳ هزار مترمربع است و تکمیل پروژه به حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان به غیر از تجهیزات برای تکمیل اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: ۸۰ میلیارد تومان قبل از این سفر با دستور رئیس جمهور کمک شده بود و با توجه به برگزاری مناقصه تا پایان سال این مبلغ را ارتقا می‌دهیم و تا اسفندماه مبلغ مناسب دیگری در اختیار قرار می گیرد.
منصوری در مورد پروژه بیمارستان اکباتان همدان گفت: با همت مجموعه وزارت بهداشت بنا به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شده است و موضوع تجهیزات باقی مانده بخشی از تجهیزات تامین شده با همت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه این پروژه در کمتر از سه ماه آماده خدمات دهی می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امورات مصوبات سفر رئیس جمهور به خوبی انجام می‌شود و ما هم تمام ظرفیت خود را برای اجرایی و عملیاتی شدن تعهدات سفر رئیس جمهور به استان همدان به کار می‌گیریم.
وی ادامه داد: با توجه به تفاوت زمان سفر رئیس جمهور به استان های مختلف متفاوت بوده به طور طبیعی استانهایی که سفر زودتر بوده میزان جذب منابع بیشتر بوده اما در همدان به نسبت زمان کوتاه گذشت سفر رییس جمهور منابع خوبی وارد استان شده است.
استاندار همدان با اشاره به برنامه ها و بازدیدهای سفر معاون اجرایی رییس جمهور اظهار کرد: ابر پروژه آب رسانی با دستور رئیس جمهور از ابتدای سال آغاز شد و در بازدید امروز دستور خوبی برای تکمیل تصفیه خانه و بهره برداری از آن در کوتاهترین زمان ممکن صادر شد.
قاسمی فرزاد با اشاره به بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از مرکز جامع سرطان خاطر نشان کرد که برای تامین اعتبار مالی این پروژه قول مساعد داده شد.
وی با یادآوری اینکه پروژه تخریب و بازسازی بیمارستان اکباتان بیش از یک دهه طول کشید، گفت: ساختار و تشکیلات سازه ای پروژه تمام شده و محوطه سازی و تجهیزات باقی مانده و با دستورات معاون اجرایی رییس جمهور بزودی افتتاح و بهره برداری می شود.
استاندار همدان اظهار کرد:سفر پرخیر و برکت رییس جمهور در شش مردادماه بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مصوبات در برداشت و سفر منشا اثر و خدمات بسیار بود.
وی تاکید کرد که با رفع کامل مشکلات مطرح شده در این بازدیدها تا پیش از دور دوم سفر رئیس جمهور طرح ها بهره برداری می‌شود.

گزارش؛ معصومه علیزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا