خواب ناکافی تهدیدی جدی برای سلامتی است

خواب بخش مهمی از برنامه روزانه ما است و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نخوابیدن کافی می تواند منجر به ایجاد چالش‌های جدی برای سلامتی شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، یک مقاله خبری منتشر شده توسط Hartford HealthCare می گوید که بزرگسالان باید هر شب حدود هفت ساعت یا بیشتر بخوابند. نوجوانان باید روزانه 10 تا 12 ساعت و کودکان نیز باید حدود 13 ساعت بخوابند.

زوتلر، مدیر پزشکی مرکز مراقبت از خواب در بیمارستان مرکزی کانکتیکات می‌گوید: «خواب بسیار مهم است. به حافظه، یادگیری، تنظیم احساسات و عملکرد اندام های ما و در نهایت به کنترل وزن و سیستم ایمنی بدن کمک می کند».
اگر خواب کافی نداشته باشید، احتمال افزایش خطر فشار خون بالا، تغییر وزن، دیابت یا حتی حمله قلبی و سکته بیشتر است. همچنین می تواند منجر به مشکلات روانی مانند افسردگی شود.

سال گذشته، برای اولین بار، انجمن قلب آمریکا میزان خواب مناسب را به فهرست هشت عامل ضروری برای بهبود سلامت قلب و عروق اضافه کرد. زوتلر ادامه داد: این موضوع واقعا بزرگ بود زیرا نشان می‌دهد که خواب چقدر برای داشتن یک سبک زندگی سالم قلب مهم است.

کمبود خواب یک وضعیت پزشکی واقعی است که به عدم خواب کافی اشاره دارد. این می تواند به این معنی باشد که شما به اندازه کافی نمی خوابید یا در زمان نامناسبی به خواب می روید. همچنین اگر ساعت های طولانی بخوابید، اما خواب خوبی نداشته باشید، ممکن است دچار کمبود خواب شوید. CDC گزارش داده است که از هر 3 نفر در ایالات متحده، 1 نفر ساعت های لازم را در روز نمی خوابد.

زوتلر می‌گوید: «اگر ساعت‌های کافی می‌خوابید، اما همچنان خسته و غیرسرحال از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است یک عارضه سلامتی زمینه‌ای مانند آپنه خواب، سندرم پای بی‌قرار، بی‌خوابی یا موارد دیگر وجود داشته باشد. در این صورت، ممکن است صحبت با یک متخصص پزشکی مفید باشد».

زوتلر ادامه داد: «چیزهای زیادی مانند احتقان بینی، سوزش سر دل و مصرف بیش از حد الکل یا نیکوتین می تواند خواب مناسب را مختل کند که همه آنها قابل درمان هستند».

کمبود خواب می تواند علائم جسمی و روحی زیادی داشته باشد. برخی از آنها می تواند شامل خستگی، کاهش بهره‌وری، فشار خون بالا، نارسایی قلبی و حتی سکته باشد. کمبود خواب و اختلال خواب می تواند منجر به افزایش خطر تصادفات مرتبط با خودرو نیز شود.

منبع: health news
مترجم: تقی قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا