اقتصاد و محیط زیست در امتداد یکدیگرند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: اقتصاد و محیط زیست در امتداد یکدیگرند نه در مقابل هم و صنايعي که الزامات زیست محیطی را رعایت می کنند به سودآوری مناسبی دست پیدا می کنند.
سیده مریم محمدی در نشست آموزشي با موضوع آلودگي هوا به مناسبت هفته هواي پاك در سیمان هگمتان افزود: در کشور ما تاسیس کارخانه‌های سیمان که با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌گیرد معمولا با اشتغالزایی و جوانب مثبت اقتصادی دیگر همراه است، اما در راستای برخورداری از منافع اقتصادی، آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از فعالیت کارخانه‌های سیمان اجتناب‌ناپذیر است.
محمدی با بیان اینکه هزينه در حوزه مديريت سبز و الزامات زيست محيطي سرمايه گذاري خواهد بود، افزود: برای فراهم آوردن همزمان توجیهات اقتصادی و محیط زیستی در صنعت سیمان، یک ترکیب قوی از راهکارهای مناسب پیشگیری‌کننده از آلودگی‌های محیط‌زیست و فعالیت‌هایی که از نظر اقتصادی نیز توجیه‌پذیر باشد، مورد نیاز است.
وی تاکید کرد: اقدامات محیط زیستی شركت سيمان هگمتان از جمله نصب پايش آنلاين ذرات،استفاده از فيلتراسيون مناسب، تصفيه خانه ، فضاي سبز، انجام خوداظهاري زيست محيطي ،فرعایت مسائل زیست محیطی بر مبنای نظام مدیریت سبز و اخذ ايزوهاي مربوطه و استقرار هسته HSE قابل توجه است و اميدواريم همواره اين شركت در جهت رعايت الزامات و استانداردهاي زيست محيطي پيشتاز باشد.
وی اظهار کرد: از اين شركت انتظار داريم برابر قانون در خصوص استخراج از معادن، ضمن توجه و رعایت ظرفیت معدن نسبت به احیا و بازسازی آن در پایان بهره برداری توجه ويژه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا