تولید نخستین تست خانگی غربالگری سرطان دهانه رحم

نخستین کیت تست خانگی سرطان دهانه رحم برای غربالگری ویروس پاپیلومای انسانی آماده شده و قرار است به طور آزمایشی در هندوستان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سیناپرس، ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی سرطان دهانه رحم است و تشخیص به موقع این بیماری می تواند نقشی کلیدی در کاهش مرگ و میر ناشی از آن داشته باشد. به تازگی یک کیت آزمایش خانگی سرطان دهانه رحم توسط پژوهشگران ساخته شده است که قرار است به طور آزمایشی در هندوستان عرضه شود.

به باور کارشناسان، این یک کشف انقلابی برای زنان است، زیرا سرطان دهانه رحم شایع ترین بیماری سرطانی است که این گروه از جامعه، از آن رنج می برند و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز در سراسر جهان بسیار بالا است. شیوع سرطان دهانه رحم از حدود ۴۵ سالگی شروع به افزایش می کند و در سن ۵۵ سالگی به اوج خود می رسد.

کیت غربالگری سرطان توسط شرکت LifeCell، ارائه ‌دهنده مشهور بانک ذخیره‌ سازی سلول‌ های بنیادی و بافت ‌ها در هندوستان ارائه می ‌شود که آزمایش ‌های غربالگری ژنتیکی و داروهای مبتنی بر سلول و بافت را نیز ارائه می‌ دهد. این تست در هفته های آینده در بازارها در دسترس خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، مدیر عامل این شرکت اطمینان داده است که این کیت یک آزمایش امن، مجزا و ساده برای استفاده و مفید است که خانم ها می توانند به راحتی خانه خود از آن استفاده کنند. با کمک این تست، آن ها دیگر نیازی به مراجعه به کلینیک برای دادن نمونه ندارند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا