نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توافق آمریکا و اروپا برای تعیین دو سقف قیمتی نفت روسیه

وزارت خزانه داری ایالات متحده پس از دیدار مقامات این کشور با همتایان خود در کشورهای ائتلاف غربی اعلام کرد که این کشورها  با اعمال دو سقف قیمتی جداگانه برای محصولات نفتی روسیه بر اساس نوع آن ها موافقت کردند.

به گزارش سیناپرس، وزارت خزانه داری آمریکا که تحریم های اعمال شده از سوی این کشور را اعلام می کند، در بیانیه ای رسمی گفت: ‌نمایندگان کشورهای متحد ما با رویکردی برای محصولات پالایش شده موافقت کردند که علاوه بر سقف نفت خام، دو سقف متمایز برای محصولات نفتی روسیه ایجاد می ‌کند؛ یک سقف برای محصولاتی مانند گازوئیل یا بنزین که عموماً با قیمت بالاتری نسبت به نفت خام معامله می ‌شوند و یک سقف قیمتی برای محصولات دیگر مانند نفت کوره و نفت خام.

این تصمیم با در نظر گرفتن تغییرات احتمالی بازار پس از اعمال سقف قیمتی در ماه فوریه و در پی نشست نمایندگان ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی متحدش در روز جمعه اخذ شد.

به گزارش سیناپرس، در بیانیه وزارتخانه آمده است: حاضرین در این نشست موافقت کردند که سطح سقف قیمت نفت خام را در ماه مارس مجددا بررسی کنند.

به باور کارشناسان، اجرای سیاست فوق به ائتلاف اجازه می دهد تا تحولات بازارهای جهانی را پس از اجرای سقف های محصولات پالایش شده در نظر گرفته و در مورد نتایج بررسی فنی اتحادیه اروپا در مورد سقف قیمت نفت خام مطلع شود.

مترجم:مهگل غفاری

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل