نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف ژن هایی که باعث سرطانی پنهان و نادر می شود

در تحقیق جدیدی که توسط دانشمندان بین المللی و با مشارکت محققان استرالیایی انجام شده است، اساس ژنتیکی گروهی از سرطان های پنهان و خطرناک به نام سارکوم کشف شده است.

به گزارش سیناپرس، در یک تحقیق بین المللی که به رهبری موسسه اومیکو، موسسه تحقیقات پزشکی گاروان و دانشگاه نیو ساوث ویلز استرالیا انجام شده است، دانشمندان در تلاش برای ترسیم اولین نقشه جامع ژنتیکی سرطان های موسوم به سارکوم، موفق به کشف چندین ژن که باعث ایجاد این بیماری پنهان می شوند، گردیده اند.

سارکوم ها، سرطان های نادری هستند که در استخوان، ماهیچه، چربی یا غضروف ایجاد می شوند. این گروه از بیماری که اغلب در کودکان و بزرگ سالان جوان رخ می دهند، حدود 20 درصد از سرطان های تشخیص داده شده در افراد زیر 20 سال را تشکیل می دهند. ولی تا به امروز، تحقیقات کمی در مورد اساس ژنتیکی آن ها انجام شده است.

حالا درمطالعه ای جدید و بین المللی، یک نقشه جامع از چگونگی تأثیر وراثت ژن ها بر خانواده های تحت تأثیر سارکوم ایجاد شده است.

محققان دریافته اند: از هر 14 فردی که مبتلا به سارکوم تشخیص داده می شوند، یک نفر حامل ژنی مهم و بالینی است که توضیح می دهد چرا سرطان فوق ایجاد شده است. علاوه بر این، تیم تحقیقاتی فوق، یک مسیر ژنتیکی مخصوص سارکوم ها را که قبلاً شناسایی نشده بود، کشف کرده اند.

به گفته مجریان این تحقیق، یافته‌های کشف‌شده در پژوهش ما بسیار مهم هستند، زیرا با درک این که چگونه افراد مختلف به سارکوم مبتلا می‌شوند، می توان به تشخیص زودهنگام و درمان‌های بهتر نزدیک شد.

سرطان، اساساً یک بیماری ژنتیکی است و علم ژنومیک نیز کلید کشف اسرار آن است. این همکاری بین المللی روش های جدیدی را برای نقشه برداری از اساس ژنتیکی سرطان ایجاد کرده و مسیرهای ارثی جدیدی را شناسایی کرده است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

محققان می گویند: این یافته‌ها شکاف‌های مهم دانش مربوط به وراثت‌پذیری سرطان را پر می‌کنند و راه را برای اجرای آزمایش های ژنتیکی و تشخیصی زودهنگام در افراد دارای سابقه خانوادگی سارکوم باز می نمایند.

به گزارش سیناپرس، یافته های این پژوهش که بدون تردید پیامدهای گسترده‌ای برای افراد مبتلا به سارکوم و خانواده‌های آن ها در پی دارند و امکان تشخیص زودهنگام سرطان و بهبود بالقوه بقای بیماران را فراهم می‌کنند، در نشریه بین المللی Science منتشر شده اند.

مترجم:رهاامیدوار

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل