نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز دور جدید پژوهش های اقیانوس شناسی در اقیانوس آرام

کشتی پژوهشی ژانگ جیان که با هدف انجام مطالعات زیر سطحی در اقیانوس آرام به مناطق شمالی این اقیانوس اعزام شده است، دور جدیدی از مطالعات خود را در بخش های شمال غربی این منطقه اغاز کرده و دانشمندان و پژوهشگران این کشتی تلاش می کنند تا به بررسی دقیق حفره دریائی موسوم به بریتاین که در عمق 8 هزار متری سطح اقیانوس قرار دارد پرداخته و اکوسیستم و ساختار زیستی این منطقه را مطالعه کنند.

این حفره در نزدیکی دریای سلیمان در گینه پاپیوا قرار داشته و مطالعه اکو سیستم منحصر به فرد آن برای پژوهشگران دارای اهمیت زیادی است.

این حفره در نزدیکی دریای سلیمان در گینه پاپیوا قرار داشته و مطالعه اکو سیستم منحصر به فرد آن برای پژوهشگران دارای اهمیت زیادی است. در این کشتی پژوهشی یک زیر دریائی ویژه مطالعات اعماق دریا وجود دارد که با نام Rainbow Fish یا رنگین کمان ماهی شناخته شده و قابلیت نفوذ به عمق 11 هزار متری از سطح دریا را دارد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، سفر پژوهشی فوق در حدود دو ماه به طول انجامیده و طی آن دانشمندان اقدام به آزمایش قابلیت های ناوبری این کشتی و تجهیزات پژوهشی آن می کنند. کشتی پژوهشی مورد استفاده در این پروژه دارای 97 متر طول و 17 متر و 80 سانتیمتر عرض است. این کشتی قابلیت حمل 4 هزار و 800 تن وزن را داشته و می تواند مسیرهایی با مسافت 15 هزار مایل دریائی برابر با  27 هزار و 780 کیلومتر را طی کند.

زیر دریائی مورد استفاده در این پروژه نیز در سال 2014 میلادی طراحی و ساخته شده و در حال حاضر به عنوان پیشرفته  ترین زیر دریائی پژوهشی چین در آب های عمیق محسوب می شود. این زیر دریائی نسبت به نمونه قدیمی تر خود که جیائو لونگ نام داشت و می توانست تا عمق 7 هزار و 62 متری نفوذ کند، از قابلیت های بیشتری برخوردار بوده و قادر به رسیدن به عمق 11 هزار متری است.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل