نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صدها هزار شغل با کیک استارت ها کلید میخورد

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پروفسور اتان مولیک از دانشگاه پنسیلوانیا، شرکت های کیک استارت موفق به تولید 290 هزار شغل تمام وقت و 283 هزار شغل نیمه وقت شده اند. مولیک سال های بسیاری است که تمرکز خود را بر روی شرکت های کیک استارت قرار داده است و به همین منظور نیز در بین سال های 2009 تا 2015 به بررسی 61 هزار و 654 پروژه موفق این کمپانی ها دست زده و از این طریق توانسته است درباره چگونگی منفعت رسانی سایت های درخواست سرمایه گذاری به راهبران پروژه های مختلف اطلاعاتی به دست بیاورد.

درآمد پروژه های این چنینی به ازای هر یک دلار دریافت شده از مردم در حدود 2.46 دلار خواهد بود و این رقم در پروژه های مربوط به غذا و طراحی محصول ممکن است بیشتر نیز بشود. و باید گفت که به طور کلی،  کمپانی های کیک استارت برای جامعه و سازندگان خود در حدود 5.3 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

بنابر تحقیقات او، درآمد پروژه های این چنینی به ازای هر یک دلار دریافت شده از مردم در حدود 2.46 دلار خواهد بود و این رقم در پروژه های مربوط به غذا و طراحی محصول ممکن است بیشتر نیز بشود. به طور کلی، بر اساس تخمین های انجام شده توسط این پروفسور، کمپانی های کیک استارت برای جامعه و سازندگان خود در حدود 5.3 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

پروفسور موتیک همچنین اشاره کرد که 37 درصد از پاسخ دهندگان شرکت کننده در بررسی او در این باره بیان کرده اند که پروژه آنها به پیشبرد حرفه آنها کمک بسیار بزرگی کرده است. در حدود 21 درصد نیز اعلام کرده اند که درآمد آنها بعد از راه اندازی کمپین های مختلف بیشتر شده است.

مونیک در این باره اشاره کرد که وب سایت های کیک استارت در پیشبرد اهداف تولید کنندگان بزرگی نظیر سازندگان عینک واقعیت مجازی اکولوس ریفت و ساعت هوشمند پبل کمک بزرگی کرده است. به این ترتیب اوکولوس ریفت پس از 2 میلیاردی شدن مخاطب های فیس بوک توسط این شرکت خریداری شده و بخشی از این کمپانی در نظر گرفته شد. همین طور پبل نیز توانست علاقه مردم نسبت به ساعت های هوشمند را بیشتر کند.

این اعداد و ارقام به نظر بسیار چشمگیر هستند اما با این حال، افراد با ایده های درخشان باید در نظر داشته باشند که جمع آوری سرمایه به شکل کیک استارت هنوز نمی تواند صد در صد جوابگو باشد زیرا بر اساس آمارهای به دست آمده 196 هزار و 240 پروژه نتوانسته اند در زمینه جمع آوری سرمایه به این روش موفق باشند. علاوه بر این در بین 109 هزار 662 کمپینی که توانسته اند سرمایه خود را از روش کیک استارت تامین کنند، حدود یک دهم آنها نتوانسته اند به قول های خود در زمینه ارائه محصول یا عملی کردن ایده خود عمل کنند.

 

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل