کشف احتمالی گونه ای جدید از حیات

به صورت کلی می توان گفت که میزان آگاهی انسان از فضای خارج از زمین به مراتب بیشتر از آگاهی او از محیط های داخلی کره خاکی ما است. برای نمونه هنوز بخش های زیادی از اقیانوس ها هستند که برای ما ناشناخته باقی مانده اند و دانشمندان به صورت مستمر در حال تلاش هستند تا بتوانند با کمک پیشرفت های جدید علمی به بررسی این مناطق بپردازند.

این مورد کشف شده در حقیقت شامل یک حباب درخشان بنفش رنگ است که در اعماق اقیانوس به صورت عجیبی شناور بوده است.

در همین راستا نیز سیستم کنترل از راه دور ویژه ای به نام ناتیلوس ساخته شده است که چندی است که اعماق دور از دسترس اقیانوس ها را مورد بررسی قرار می دهد. این زیردریایی پیشرفته در آخرین کاوش خود با موجودیت بسیار عجیبی روبرو شده است که دانشمندان هنوز نتوانسته اند تا ماهیت آن را کشف کنند.

این مورد کشف شده در حقیقت شامل یک حباب درخشان بنفش رنگ است که در اعماق اقیانوس به صورت عجیبی شناور بوده است. متخصصان با دیدن تصاویر برداشت شده توسط این زیردریایی، ابتدا با کمک فناوری لیزر به تعیین اندازه این جسم دست زده و دریافتند که این حباب دارای ابعادی بسیار کوچک و در حقیقت کمتر از 10 سانتی متر قطر است. در ادامه دانشمندان برای بررسی های بیشتر اقدام به مکیدن این موجود به محفظه نمونه برداری ناتیلوس کردند.

با به روی آب آمدن نمونه برداشت شده، درخشش یاد شده در آن از بین رفته بود ولی با این وجود دانشمندان به سرعت شروع به تحقیق و بررسی بر روی آن کرده اند. نکته جالب این است که هنوز هیچ کدام از متخصصان نتوانسته اند تا ماهیت واقعی این موجود را شناسایی کنند. البته تعدادی از افراد معتقدند که این حباب بنفش رنگ در حقیقت گونه ای جدید از موجودات زنده است که به علت محیط خاص زندگی خود تا به امروز از دید انسان مخفی بوده و کشف نشده بوده است.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا