نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم فعالیت انجمن‌های علمی-دانشجویی در زمینه کارآفرینی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از انجمن های علمی انتظار می رود در زمینه مهارت آفرینی و کارآفرینی فعال باشند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر اسماعیل چمنی در نشست با اساتید مشاور انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت های ارزشمند انجمن های علمی دانشگاه طی سال های اخیر، گفت: از انجمن های علمی انتظار می رود در زمینه مهارت آفرینی و کارآفرینی فعال باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به همه گیری کرونا و ایجاد وقفه در برخی فعالیت های دانشجویی، انجمن های علمی باید به مسیر و رسالت اصلی خود برگردند، افزود: انجمن های علمی باید برای ایجاد شغل در رشته تحصیلی خود سرآمد باشند.
چمنی از حمایت همه جانبه هیات رئیسه دانشگاه از فعالیت های انجمن های علمی خبر داد و تصریح کرد: ضروری است به سمت علوم نوین، هوش مصنوعی و رباتیک که بتواند با دنیا ارتباط برقرار کند حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت انجمن های علمی در حوزه پژوهش، نوآوری و فناوری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اساتید مشاور پدران معنوی دانشجویان بوده و از آنان انتظار می رود به صورت همه جانبه کمک حال دانشجویان باشند.

وی اظهارامیدواری کرد: با فعالیت های ارزشمند انجمن های علمی شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش دانشگاه در سطح ملی و بین المللی باشیم.

دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه در بخش فرهنگی فعال هستند، گفت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت اساتید در بخش های اساتید مشاور انجمن های علمی، اساتید مشاور فرهنگی دانشکده ها و هیات نظارت بر نشریات و انجمن های علمی بهره مند می شویم.

وی انجمن علمی را برای دانشجویان همانند پژوهش برای اساتید عنوان کرد و افزود: از فعالیت های ارزشمند، فاخر و سودمند انجمن های علمی استقبال می کنیم و هیچگونه مشکل مالی برای این فعالیت ها وجود ندارد.

فنی اصل دانشجویان فعال در حوزه انجمن های علمی را دانشجویان ساعی در حوزه علمی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: بودجه انجمن های علمی دانشگاه بر حسب فعالیت انجمن های علمی هر دانشکده تخصیص می یابد.

خروج از نسخه موبایل