نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مانور خروج اضطراری فضانوردان در مدار زمین اجرا شد

آژانس فضایی روسیه در بیانیه ای خبر از انجام مانور خروج اضطراری از ایستگاه فضایی بین المللی داد. این مانور با هدف آمادگی فضانوردان در مواجهه با شرایط اضطراری انجام شده است.

به گزارش سیناپرس، دیمیتری پتلین، فضانورد آژانس فضایی روسیه گزارش داد: اعضای روسی خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی یک جلسه آموزشی برنامه‌ ریزی شده مانور تمرین کنترل دستی فرود سفینه فضایی را انجام داده ‌اند.

گفتنی است، این یک مانور عادی بود که معمولاً در میانه مأموریت فضایی انجام می شد. برای این کار، فضانوردان از یک شبیه ‌ساز داخلی (یک برنامه شبیه ‌ساز روی لپ ‌تاپ) برای حفظ مهارت استفاده می‌ کنند. جلسه توجیهی کنترل ماموریت این مانور توسط مرکز آموزش فضانوردان گاگارین، ایگنات ایگناتوف، انجام شد.

پتلین در ادامه توضیحاتش افزود: ابتدا دستورالعمل های تئوری در مورد نحوه انجام وظیفه با در نظر گرفتن ویژگی های فضاپیمای سایوز ام اس-22 ارائه شد که پس از ورود سایوز ام اس-23، با یک جلسه آموزشی دیگر دنبال خواهد شد.

در ۱۱ ژانویه، کمیسیون دولتی آژانس فضایی روسیه تصمیم گرفت ماموریت فضانوردان خود، سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین و فرانک روبیو فضانورد ناسا را به دلیل آسیب به رادیاتور فضاپیمای سایوز MS-22 تمدید کند.

به گزارش سیناپرس، پس از بررسی دقیق وضعیت، تصمیم بر این شد که فضاپیمای آسیب دیده در حالت بدون خدمه بازگردد و خدمه ساکن در ایستگاه فضایی با فضاپیمای سایوز MS-23 که قرار است در ماه فوریه به ماموریت اعزام شود، به زمین باز خواهند گشت.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل