نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فضاپیمای حامل مواد غذایی به ایستگاه فضایی می رود

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است، فضاپیمای  سایوز ام اس ۲۳ (Soyuz MS-23) در تاریخ ۲۰ بهمن با محموله ای از مواد غذایی به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد تا دو هفته دیگر فضاپیمای ترابری سایوز MS-23 به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می شود تا محموله غذا را به خدمه ‌ای که مجبور به تمدید اقامت خود پس از مشکلات ایجاد شده برای فضاپیمای بازگشتی خود بودند، تحویل ‌دهد.

در این بیانیه عنوان شده است، البته سایوز MS-23 جیره غذایی اضافی به همراه خود دارد ؛ زیرا مدت اقامت فضانوردان طولانی شده است. در این ماموریت، فضانوردان کنسرو، بیسکویت و سایر مایحتاج خود را دریافت خواهند کرد. ماموریت بعدی در اول اسفند انجام شده و بخش دوم این آذوقه به فضانوردان تحویل داده می شود تا در آینده با مشکل غذایی مواجه نشوند.

در حال حاضر، سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین و آنا کیکینا، فضانوردان آژانس فضایی روسیه، جاش کاسادا، فرانک روبیو و نیکول مان فضانوردان ناسا و کویچی واکاتا، فضانورد سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن در این پایگاه مداری مشغول به کار هستند.

به گزارش سیناپرس، ماموریت های پروکوپیف، پتلین و روبیو به دلیل نشت مایع خنک کننده خارجی در سایوز MS-22، در حالی که در ۱۵ دسامبرسال گذشته در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخته بود، برای چند ماه تمدید شد. دلیل این آسیب دیدگی برخورد یک شهاب سنگ با فضاپیمای فوق بود که منجر به تخریب رادیاتورهای این فضاپیما شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل