طرح جدید از قایقی لوکس همانند یک سفینه فضایی معلق بر روی آب

ایده جدید «تتراهدرون سوپر یچ» ارائه شده توسط شرکت انگلیسی معماری «آیلِوِل یوکِی» با رویکرد نوآورانه خود قصد دارد تا قواعد معمول طراحی قایق‌ها و قرار گرفتن آن بر روی آب را متحول کند.

قایق اقیانوس پیما

به نظر می‌رسد سوپر یچ بر خلاف قایق‌های معمولی شناور بر روی آب، بر روی سطح اقیانوس معلق است اما در واقع اینطور نیست و از طریق یک پایه، به یک بدنه چندین متر زیر سطح آب متصل است. جدا از طراحی جالب و جذاب آن، برای توجیه قیمت چند میلیون دلاری مجهز به انواع تجهیزات لوکس است.

طرح جدید قایق های آینده اقیانوس پیما - فردانما - آینده صنعت حمل و نقل ۴

تغییر شکل متناسب با سرعت

جدا از مکان نازیبای قرار گرفتن بدنه زیر آبی، سوپر یچ قادر است تا با حداکثر سرعت ۳۸ گره دریایی حرکت کرده و در سرعت ۱۵ گره دریایی از سطح آب بلند شود.

طرح جدید قایق های آینده اقیانوس پیما - فردانما - آینده صنعت حمل و نقل ۵

این قایق با دامنه حرکتی ۳۰۰۰ مایل دریایی و با دارا بودن طراحی منحصر به فرد قادر است تا در شرایط سخت- که در آن امواج، قایق‌های معمولی را خرد کرده و به بدنه آنها آسیب می‌رساند- حرکت نماید. با دارا بودن بدنه زیر آبی و عرشه معلق، این قایق از بسیاری از خطرات حاصل از امواج در امان خواهد بود.

طرح جدید قایق های آینده اقیانوس پیما - فردانما - آینده صنعت حمل و نقل ۲

تتراهدرون سوپر یچ در سرعت‌های پایین در آب حرکت می‌کند اما وقتی سرعت به ۱۵ گره دریایی برسد، ساختار هرمی‌شکل گسترده آن از روی آب بلند می‌شود. آیا احتمال این وجود دارد که از آن به عنوان کشتی اقیانوس پیما جهت جابجایی مسافران استفاده شود تا افرادی همانند ما بتوانند از عهده هزینه آن برآمده و سوار آن شوند؟ نمی‌شود با اطمینان گفت.

به گزارش فردانما،طبق گفته جاناتان شوینگ طراح ارشد این پروژه، این قایق هرمی‌شکل شامل چهار وجه است و شش لبه آن پایداری آن را تأمین می‌کنند. قیمت نهایی این قایق هنوز توسط شرکت اعلام نشده است اما باید بیشتر از قیمت قایق‌های لوکس فعلی باشد. محدودیت‌های موجود در خصوص طراحی بدنه قایق‌های اقیانوس‌پیما نیز یکی دیگر از چالش‌های این شرکت است.

روی هم رفته، می‌توان گفت این قایق یک ایده نوآورانه جالب است. هرکسی که فیلم بتل‌شیپ را دیده باشد این قایق را تحسین خواهد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا