نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیش بینی رکود اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۳

کارشناسان مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی می کنند دنیا در سال ۲۰۲۳ رکود اقتصادی جدیدی را تجربه کند. بر اساس این گزارش، حدود دو سوم کارشناسان ارشد، رکود جهانی در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی می کنند، در حالی که ۱۸ درصد معتقدند که این احتمال بسیار زیاد است.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد که روز دوشنبه منتشر شد، اکثر اقتصاددانان برجسته طی آنالیز هایی که در ماه های نوامبر تا دسامبر سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند، رکودی را در اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کردند.

بر اساس این گزارش، رکود جهانی متوسط در سال جاری میلادی توسط حدود دو سوم کارشناسان ارشد پیش بینی می شود، در حالی که ۱۸ درصد معتقدند که احتمال وقوع آن بسیار زیاد است. مجمع جهانی اقتصاد خاطرنشان کرد: از مطالعه قبلی در سپتامبر سال گذشته، تعداد متخصصانی که نسبت به چشم انداز توسعه اقتصادی در سال ۲۰۲۳ بدبین هستند، بیش از دو برابر شده است.

به گفته مجمع جهانی اقتصاد، بین اقتصاددانان مشهوری که در مطالعه حاضر شرکت می کنند، اجماع کاملی وجود دارد که پیش بینی رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳، به ویژه در اروپا و ایالات متحده، بد است. گفتنی است تمامی این متخصصان برای کشورهای غربی رشد ضعیف یا بسیار ضعیف را پیش بینی می کنند و گزارش های جدید نشان می دهد وضعیت در ماه های اخیر بدتر شده است. در سپتامبر سال ۲۰۲۲، ۸۶ درصد از اقتصاد دانان رشد ضعیف یا بسیار ضعیف را در اروپا را پیش ‌بینی کردند، در حالی که ۶۴ درصد رشد ضعیف یا بسیار ضعیف در ایالات متحده را انتظار داشتند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسانی که با مجمع جهانی اقتصاد همکاری کرده اند، معتقدند:برداشتن محدودیت های اپیدمیولوژیک شدید در چین باعث افزایش رشد اقتصادی می شود. تورم بالا در چین توسط ۵ درصد از پاسخ دهندگان پیش بینی شده و ۵۷ درصد نیز انتظار تورم بالا در اروپا را دارند.

انتشار گزارش مجمع جهانی اقتصاد همزمان با پنجاه و سومین کنفرانس سالانه این سازمان در داووس، سوئیس در تاریخ ۱۶ تا ۲۰ ژانویه است. گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، نمایندگانی از حدود ۱۰۰ کشور، از جمله بیش از ۵۰ رئیس دولت، گرد هم خواهند آمد تا درباره روش‌ های سیاست گذاری در حوزه های مرتبط با غذا، انرژی و سایر نگرانی‌ های جهانی بحث کنند.

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) یک سازمان غیردولتی است که در سوئیس با گردهمایی سالانه مدیران ارشد تجاری، رهبران دولتی و متخصصان صنایع مختلف تأسیس شده است. گفتنی است بیش از هزار شرکت و سازمان بزرگ عضو مجمع جهانی اقتصاد هستند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل