نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز بزرگترین شبیه سازی ماموریت های فضایی در زمین

فرایند انتخاب داوطلبین برای آزمایش جداسازی یک ساله فضایی موسوم به سیروس(SIRIUS) که در اوایل فوریه آغاز می شود، شروع شد. در این آزمایش داوطلبین در فضای شبیه سازی شده ماموریت های طولانی فضایی در مجتمع آزمایشی زمینی اتاق‌ های هرمتیک IBMP با محیط کنترل ‌شده قرار می گیرند.

به گزارش سیناپرس، سرویس مطبوعاتی پروژه سیروس اعلام کرد: مؤسسه مشکلات زیست پزشکی روسیه زیر نظر آکادمی علوم این کشور در اوایل فوریه به طور رسمی انتخاب داوطلبین واجد شرایط را برای آزمایش ایزوله یک ساله خود، در قالب پروژه SIRIUS-23 اعلام خواهد کرد.

این مؤسسه از سازمان‌ های روسی و شرکای بین‌ المللی علاقه‌ مند دعوت می ‌کند تا توانایی ‌های تحقیقاتی و فناوری را برای انجام تحقیقات مشترک در زمینه آماده‌ سازی برای مأموریت ‌های اکتشاف فضایی آینده که با حضور فضانوردان انجام می شود، جمع ‌آوری کنند.

گفتنی است آزمایش SIRIUS-2023 قرار است در اواسط نوامبر سال جاری در مجتمع آزمایشی زمینی اتاق ‌های هرمتیک IBMP با محیط ‌های کنترل ‌شده آغاز شود. این تسهیلات منحصر به فرد امکان انجام تحقیقات را در شرایطی شبیه به شرایط یک سفر طولانی مدت با خدمه فراهم می کند.

آزمایش سیریوس که مخفف Scientific International Research in Unique Terrestrial Station است،  یک پروژه بین المللی محسوب می شود که توسط مجموعه  IBMP ، آکادمی علوم روسیه و برنامه تحقیقات انسانی این کشور سازماندهی شده است. این آزمایش به عنوان شبیه سازی پرواز انسان به اعماق فضا در نظر گرفته می شود.

به گزارش سیناپرس، هدف از اصلی از این مطالعات، مدل‌ سازی رویداد های مهمی است که ممکن است در طول اقامت طولانی خدمه فضایی در ایستگاه فضایی و هنگام فرود در یک سیاره دیگر رخ دهد. دانشمندان قصد دارند با کمک مجموعه ای از آزمایشات، مشکلات پشتیبانی پزشکی و بیولوژیکی برای پرواز ها به ماه و اقامت خدمه در مدارگرد ماه را حل کرده و همچنین سعی کنند خطرات خطای انسانی را در طول پرواز های طولانی بین سیاره ای از جمله سفر به مریخ را به حداقل برسانند.

پروژه SIRIUS مجموعه ای کامل از آزمایش های جداسازی را پیش بینی می کند. اولین فاز این آزمایش در نوامبر ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، زمانی داوطلبین این پروژه  آزمایشی ۱۷ روز را در انزوا گذراندند. به گزارش سیناپرس، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز فاز دوم آزمایش جداسازی چهار ماه به طول انجامید. در جولای ۲۰۲۲، یک آزمایش هشت ماهه در مسکو انجام شده و تا سال ۲۰۲۸، قرار است سه آزمایش ۱۲ ماهه برای شبیه سازی پرواز در اعماق فضا انجام شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل