نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طراحی پوشش روباتیک برای نوزادان در خطر فلج مغزی

به تازگی وسیله ای ویژه توسط دانشمندان ابداع شده است که می توان از ابتلای نوزادان به فلج مغزی جلوگیری به عمل بیاورد. این وسیله در حقیقت یک پوشش روباتیک است که به کودک متصل شده و به او امکانات تعادلی مناسبی را ارائه می کند تا بتواند همانند نوزادان عادی که مشکلی در این زمینه ندارند، به حرکت ادامه بدهد. به این ترتیب کودکانی که در خطر این بیماری قرار دارند، با شانس بهتری برای مقابله با آن روبرو خواهد بود.

نوزادان در خطر فلج مغزی در صورتی که به حال خود رها شوند، از حرکت اجتناب خواهند کرد و همین امر نیز موجب می شود تا مغز آنها مهارت های حرکتی را کسب نکند. با این حال این سیستم روباتیک می تواند به آنها کمک کند تا به مانند نوزادان دیگر به اطراف حرکت کرده و با تعامل با محیط، یادگیری را در شرایطی تقریبا عادی تجربه کنند.

کودکانی که در معرض خطر فلج مغزی قرار دارند، ممکن است با آسیب های مغزی دائمی، عفونت بافت های مغز و یا حتی معلولیت هایی مادام العمر روبرو باشند که تمامی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مبارزه با اثرات چنین بیماری خاصی باید تا جای ممکن بر روی آن درمان مناسب انجام شود.

یکی از مشکلات در زمینه این بیماری این است که عموما نمی توان آن را در سنین پایین به راحتی درمان کرد ولی خوشبختانه دستگاه جدید می تواند به فرایند درمان در دوران پیش از یک سالگی کمک کند. نوزادان در خطر فلج مغزی در صورتی که به حال خود رها شوند، از حرکت اجتناب خواهند کرد و همین امر نیز موجب می شود تا مغز آنها مهارت های حرکتی را کسب نکند. با این حال این سیستم روباتیک می تواند به آنها کمک کند تا به مانند نوزادان دیگر به اطراف حرکت کرده و با تعامل با محیط، یادگیری را در شرایطی تقریبا عادی تجربه کنند.

آزمایش های این محصول در سطح گسترده به تازگی آغاز شده است و 56 نوزاد به عنوان نمونه های آزمایشی برای استفاده از این روبات ها در نظر گرفته شده اند. در ادامه می توانید قایل ویدیویی کوتاهی را درباره وضعیت ظاهری این سیستم و نحوه عملکرد آن مشاهده کنید.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل