نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مغز خود را برای همیشه جوان نگه دارید

متخصصان می گویند: مغز انسان تقریباً ۷۰ درصد آب است و سیراب ماندن به حفظ عملکرد مطلوب مغز کمک می کند. همچنین بخش هایی از مغز که با استرس مرتبط هستند را می توان با حضور در طبیعت آرام کرد.

به گزارش سیناپرس،مارک میلشتاین (Marc Milstein) کارشناس سلامت مغز، در مورد رژیم غذایی SuperAgers نوشته است: علیرغم سن ۸۰ سالگی و فراتر از آن، برخی از افراد دارای توانایی های شناختی قابل مقایسه با افرادی هستند که چندین دهه جوان تر اند. رژیم غذایی سوپرایجر یک تصویر عالی از چگونگی بلوغ مغز به روشی است که هم تحت تأثیر وراثت و هم تصمیمات سبک زندگی قرار دارد.

سپس، میلشتاین رژیم غذایی و فعالیت های روزانه خود را فهرست می کند تا مغزش را جوان، متمرکز و شاداب نگه دارد. او می گوید، از آنجایی که مغز انسان تقریباً ۷۰ درصد آب است، سیراب ماندن به حفظ عملکرد بهینه آن کمک می کند. میلشتاین توصیه می کند: بعد از بیدار شدن از خواب به جای نوشیدن قهوه، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. قبل از خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین ۱۰ دقیقه در بیرون از خانه قدم بزنید. چیزی که او برای صبحانه پیشنهاد می کند شامل ماست یونانی شیرین نشده، انواع توت ها و آجیل، اسموتی با سبزیجات برگ دار و تاکو با تخم مرغ همزده است.

میلشتاین درباره سبک زندگی می گوید که اول صبح روی چالش‌ برانگیزترین و خلاقانه ‌ترین موضوعات کار کنید، چراکه در این زمان ذهن در بهترین حالت خود است. در ضمن اضافه می کند که در هر ۳۰ دقیقه، تا دو دقیقه استراحت کششی داشته باشید.

میلشتاین اشاره می کند: در تابستان شنا کنید زیرا مشخص شده است که شنا باعث تقویت انرژی، حافظه و عملکرد شناختی می شود. از آنجایی که مغز انسان در تعاملات اجتماعی رشد می کند، باید تلاش کنید حداقل هر هفته یک بار با والدین، خواهر، دوست یا همسرتان وقت گذرانده و با هم غذا بخورید. به گفته او، برای ناهار بهتر است نان سبوس دار با سبزیجات برگ دار، ساندویچ با نان سبوس دار و یا گوشت بدون چربی و سبزیجات بخورید.

میلشتاین معتقد است:اغلب با کمی بسکتبال، تنیس، والیبال یا بازی کردن، می توان همه چیز را تغییر داد، زیرا مغز از طیف وسیعی از فعالیت های بدنی لذت می برد. او حتی قدم زدن انفرادی در پارک ها را نیز لذت بخش نام برده و آن را به شدت توصیه می کند. به گفته وی، بخش هایی از مغز که با استرس مرتبط هستند را می توان با حضور در طبیعت آرام کرد.

به گزارش سیناپرس، میلشتاین در انتها به برخی از وعده های شام سالم و مناسب برای مغز اشاره می کند که شامل مرغ یا توفو، مرغ کبابی با سیب زمینی شیرین و ماهی قزل آلا با سبزیجات است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: livemint

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل