جهاد دانشگاهی مرکز منسجمی برای حرکت به سوی توسعه پایدار است

مهندس یوسفی در سفر به شهرکرد در نشستی با رییس و اعضای شورای اداری جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی غیر دولتی و فرهنگی است، اظهار کرد: فرهنگ شاکله اصلی زندگی‌های اجتماعی است که هرچه در این زمینه هزینه شود، به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و هرچه به این حوزه توجه بیشتری شود، جامعه امنیت اجتماعی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

یوسفی با اشاره به وجود نیروهای تخصصی در جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد می‌تواند در حوزه‌هایی همچون فناوری و پژوهش گام‌های استواری بردارد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با ورود به حوزه آموزش‌های تخصصی، می‌تواند تئوری‌های اصلی و بنیادی را در این حوزه ارائه کند، گفت: این نهاد می‌تواند مرکز منسجمی برای حرکت به سوی توسعه پایدار باشد.

یوسفی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه می‌تواند با تفکراتی که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در اختیار دارد، گام‌های خوبی در راستای توسعه جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه آموزشی مقدمه‌ای برای توسعه فرهنگی است، گفت: لازم است در کنار نگاه آموزش محور، نگاه پژوهش‌محورانه داشته باشیم که این امر موجب ایجاد کارآفرینی و توسعه جامعه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، یوسفی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری و جذب گردشگر بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع می‌کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا