اعطای جایزه­ های علمی دردنیای اسلام رشد وتشویق اندیشمندان مسلمان را به همراه دارد

به گزارش دبیرخانه جایزه مصطفی (ص)، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی پور با اشاره به فواید مهم حمایت از توسعه علم و فناوری گفت: تشویق اندیشمندان اسلامی در حوزه فناوری در دنیای اسلام باید با رشد بالنده­ای همراه باشد و از دستاوردهای جایزه مصطفی(ص) ایجاد همکاری­های علمی و فناوری در آینده است.
وی شرط لازم برای مطرح شدن جایزه مصطفی(ص) درسطح بین­الملل را تبلیغات گسترده در تمامی سطوح آکادمیک دانست و افزود: باید سرمایه­گذاری قابل توجهی در رابطه با تبلیغات صورت گیرد و شرط دوم اینکه بایستی جایزه مصطفی(ص) به افراد شایسته علمی اعطا شود تا این برگزیدگان به عنوان الگوهای برتر علمی مطرح شوند.
مهدوی پور ادامه داد: باعث خوشحالی است که از منابع موقوفات علمی، این جایزه اعطا می­شود و باید روی این بحث تبلیغ صورت گیرد؛ چون اگر وقف علمی و فناوری فعال شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
عضوصندوق سرمایه­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) بیان کرد: اعطای جایزه مصطفی(ص) که به نام پرافتخار پیامبر عظیم­الشأن اسلام مزین شده، اقدام شایسته و بایسته­ای در جهت تقویت بنیه علمی مسلمانان و تشویق اندیشمندان جهان اسلام است.
وی بیان کرد: مخصوصا به نام پیامبری است که کسب دانش را برای همه مسلمانان فریضه می­داند و آن را عبادتی ارزشمند و تعالی بخش می­شمرد و محل دانش­آموزی را روی بال ملائک به تصویر می­کشد، امروز باید مسلمانان همچون گذشته­ درخشان و پرافتخارشان، در فناوری و علوم بشری سرآمد عالم باشند تا عقب ماندگی­های جوامع خود را جبران کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا