نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بخش خصوصی کشور در تله غفلت از تحولات فناورانه افتاده است

به گزارش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، 'پدرام سلطانی' با حضور در این پارک و بازدید از سایت مستقر در این مجموعه از اعلام آمادگی اتاق ایران برای تقویت روابط خود با پارک علم و فناوری خبر داد.
وی تصریح کرد: تقویت ارتباط شرکت های عضو پارک علم و فناوری با اتاق بازرگانی ایران می تواند به تبدیل علم به ثروت بیانجامد.
سلطانی به غفلت بخش خصوصی از روندهای اقتصادی و تحولات فناورانه دنیا اشاره کرد و گفت: به طور حتم توجه بیشتر به خلاقیت ها و روندهای اقتصادی می تواند در حل این مساله موثر باشد.
وی رویکرد اتاق در دوره هشتم را تحول و سرعت بخشیدن به حرکت های توسعه ای در اقتصاد کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این روزها سرمایه گذاری اقتصادی و توجه به اقدامات ابتکاری می تواند به ارتقای جایگاه شرکت ها در سطح جهانی منجر شود.
سلطانی بیان داشت: حضور امروز اتاق ایران در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغازی است برای سوق دادن شرکت ها و واحدهای اقتصادی به این سمت که از دانش روز، کسب ثروت کنند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ارتباط علم و صنعت نباید در سطح ارتباط صرف با بخش علمی دانشگاه باقی بماند، تاکید کرد: پارک های علم و فناوری در زنجیره تولید دانش و تبدیل آن به ثروت، به عنوان حلقه واسط عمل می کنند بنابراین نمی توان جایگاه آن را نادیده گرفت.
وی خاطرنشان کرد: شرکت هایی که در پارک های علم و فناوری ورود پیدا می کنند نیازمند جذب سرمایه گذار هستند که برای موفقیت در این بخش باید معرفی شوند و اتاق ایران می تواند محل مناسبی برای معرفی این فرصت ها به سرمایه گذاران باشد.
سلطانی همچنین از آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای بررسی و شناسایی زمینه های همکاری بین این دو مجموعه خبر داد.
در این جلسه دکتر 'محمدجعفر صدیق' رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارش در مورد سیاست ها، فعالیت ها و عملکرد پارک و با توضیح درباره الگوی پیشنهادی پارک دانشگاهی و برنامه های اجرایی آن، خاطرنشان کرد: حرکت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به سمت ایجاد الگوی پارک دانشگاهی است که منجر به تحول دانشگاه به دانشگاه کارآفرین خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل